Bratislava - Nejoblíbenější firemní značkou mezi Slováky je soukromý dopravce RegioJet z české skupiny Student Agency. Vyplývá to z nejnovější studie poradenské společnosti KPMG, podle které právě RegioJet nejlépe naplňuje očekávání svých zákazníků.
RegioJet podnikatele Radima Jančury na Slovensku již několik let provozuje státem dotované vlakové spoje na regionální trati mezi Bratislavou a Komárnem, dále mezinárodní vlaky mezi Slovenskem a Českem a také autobusové linky. Společnost zajišťovala i komerční provoz dálkových vlaků z Bratislavy do Košic na východním Slovensku, který letos v lednu ale ukončila.
V žebříčku nejlepších zkušeností zákazníků s firemními značkami na Slovensku za RegioJetem skončily největší slovenské internetové knihkupectví Martinus.sk, síť kin Cinemax a řetězce Ikea a Lidl.
Za nejdůležitější Slováci u firem považují pochopení a přizpůsobení potřebám a pocitům zákazníka, zjistila studie. "Slovenský zákazník ocenil v průzkumu značky, které vnímají a uvědomují si, že každý z nás se chce cítit výjimečně. Z průzkumu zároveň vyplynulo, že slovenští zákazníci velmi pozitivně vnímají, pokud společnosti jednají rychle, efektivně, jednoduše a bez zbytečných překážek," uvedla KPMG.
Pořadí | Firma |
1. | RegioJet |
2. | Martinus.sk |
3. | Cinemax |
4. | Ikea |
5. | Lidl |
6. | Panta Rhei |
7. | ZľavaDňa |
8. | Cinema City |
9. | Dm drogerie markt |
10. | Kaufland |
Do průzkumu se zapojilo 2200 respondentů, kteří hodnotili více než 120 značek v osmi různých sektorech. Z jednotlivých odvětví v hodnocení dominoval maloobchod.
V dřívějším podobném průzkumu v České republice první tři místa obsadily banky, Student Agency/RegioJet skončil na pátém místě. Ze všeho nejvíce si zákazníci v České republice váží férového přístupu a rychlé nápravy chyb.