Brno - Zůstanou ceny nových vozů na stejné úrovni, nebo je výrobci ještě sníží, aby rozhýbali trh? Prodejci aut zatím odpověď neznají. Většina automobilek totiž stihla na krizi ve svém odvětví zareagovat ještě na konci loňského roku a snížila ceny nových vozů.
Jako mladoboleslavská Škoda Auto. "Ceník jsme upravili před koncem roku a nyní čekáme, jak na to trh zareaguje. Zatím je příliš brzy mluvit o dalším snižování cen," poznamenal mluvčí Škody Jaroslav Černý.
Zlevňování zatím neplánuje ani nošovická automobilka Hyundai, která tento týden oznámila omezení výroby.
"Zvažujeme všechny možnosti, jak posílit naši pozici na trhu. Snížení cen je jedním z nástrojů stejně jako například prodloužení záruční lhůty. Zatím jsme se rozhodli pro jediný krok a to je urychlení výroby dalších dvou typů vozů, abychom rozšířili své portfolio," vysvětlil mluvčí nošovické automobilky Petr Vaněk.
Auta jsou levnější o desítky procent
Další značky chtějí vyvolat zájem o své vozy časově omezenými akcemi. Jako například Nissan, který třicetiprocentní slevu na všechny modely prodloužil z prvního lednového týdne až na konec ledna. „Pokud vím, měla by se hýbat ještě cena u nejoblíbenějšího modelu Nissanu, což je Quasquai. Ten by měl do konce března zlevnit o deset procent," poznamenal Karel Mleziva, ředitel českobudějovického Auto Hák.
Ford zase nasadil upravený ceník od prvního ledna. Zlevnily všechny modely v průměru o deset procent. „Podle našich zkušeností jde však o běžné slevy na začátku roku, ne o reakci na krizi. O dalších plánech na zlevňování nevím," uvedl Ondřej Kračmar, vedoucí prodeje Ford Charouz.
Volkswagen podle prodejců snižoval ceny postupně po celý uplynulý půlrok. „Cena Passatu například poklesla o 140 až 150 tisíc korun. Ceny užitkových vozů se nejspíš ještě budou hýbat," řekl David Kopecký z autosalonu Klokočka.
Levněji než před pár týdny se prodávají i modely Seatu. Jsou od osmi do osmnácti procent levnější a prodejci upozorňují, že automobilka od pondělka spouští novou reklamní kampaň.