Zkušenost manažera s Pendolinem

Michal Šafařík
18. 12. 2005 9:34
Ostrava Jaká je zkušenost skutečného manažera s cestováním novým pendolinem z Ostravy do Prahy? Přinášíme jeho pohled. E-mail poslal v úterý i na ředitelství Českých drah, ale odpovědi se zatím nedočkal.

Anabáze Praha-Ostrava

Asi bych měl opravit název mého líčení, protože ona se žádná anabáze Ostrava-Praha nakonec nekonala. Skončil jsem totiž na přepážce výdeje jízdenek, kde mi bylo sděleno, že nový zázrak Českých drah, super rychlík SC Pendolino, je již den předem vyprodaný.

První jízda byla dokonce 3 dny předem vyprodána. Dle IDOSu není předběžná rezervace míst zatím možná a den předem mi stejně rezervace přes e-shop nefungovala.

Při mé práci musím často jezdit služebně z Ostravy do Prahy. Doposud jsem používal velice dobrý, kvalitní a cenově dostupný rychlík Manažer. Za cenu 600 Kč jsem dostal teplou snídani, nápoje, denní tisk, případné připojení notebooku do elektrické sítě, příjemné prostředí a hlavně dobrou časovou návaznost: být v 9.02 v Praze na hlavním nádraží bylo ideální.

Dnes budu muset zrušit domluvené obchodní schůzky, protože se narychlo nemám jak dostat do Prahy. Další nejbližší spoj mi jel za 30 minut z druhého konce Ostravy a byl v Praze až o více než 1 hodinu později než pendolino.
 
To se mi ještě nestalo, abych se nedostal do vlaku, když hodlám zaplatit plné jízdné v hodnotě několika set Kč.

Pendolino? Sociální vlak

ČD udělaly výborný obchodní tah: zrušily Manažera a nahradily ho novinkou - Pendolinem. To by nebylo tak špatné rozhodnutí, ale podstatná chyba je, že na Pendolino lze uplatnit různé slevy pro studenty a důchodce, kteří tak získali levný a kvalitní spoj do Prahy na úkor manažerů a podnikatelů, kteří musí platit plné jízdné a stejně se na ně nedostane místo.

Z Pendolina udělaly dráhy "sociální vlak" a spoj Manažer zrušily. Nemám nic proti studentům a důchodcům (student jsem také byl a důchodce snad také jednou budu), ale rád bych se za normální plné jízdné dostal v přijatelný čas do Prahy. Vždyť k čemu je důchodcům přípojka pro notebook?

I student může jet o např. 30 minut déle. Pokud by byl zachován Manažer, určitě by byl také dostatečně obsazen cestujícími za plné jízdné 600 Kč. Pouze 2 vozy 1. třídy v Pendolinu je hodně málo.

K čemu byl dotazník Českých drah?

Když jsem ještě za časů Manažera na podzim 2005 vyplňoval dotazník pro ČD, jasně jsem (i ostatní cestující v kupé) zdůrazňoval, že si za kvalitní spojení připlatíme. Průzkum formou dotazníků se asi minul účinkem.

Zákazníci se slevami se do Prahy dostanou, ale pokud se potřebuje podnikatel operativně dostat kvalitně vlakem z Ostravy do Prahy, má smůlu  - vlak je již zcela zaplněn a to den předem.

 

Právě se děje

Další zprávy