Brno - Pod rozdílné kapoty se při nákupu aut v bazarech dívají ženy a muži. Zatímco prvně jmenované zajímá velikost zavazadlového prostoru a třeba také spotřeba, muže pak především výkon motoru, dále výbava a dojem, jaké auto dělá na okolí.
Ze svých statistik to zjistila společnost Home Credit, která poskytuje spotřebitelské úvěry na ojetá auta.
"Muž si před návštěvou prodejce hledá na internetu modely, které se mu líbí, pravidelně sleduje televizní pořady o autech a nechává se unášet představou, že by takové vlastnil. V bazaru pak často utratí mnohem víc, než měl původně v úmyslu. Nové auto totiž pro muže představuje splněný sen, zatímco pro ženu spíše praktického pomocníka," přibližuje Tomáš Svoboda, obchodní ředitel autobazaru AUTOESA.
Ženy fandí škodovkám
Žena vybírá auto dlouho, nechává si všechno dobře vysvětlit, nevadí jí, že bude jezdit ve voze se slabším benzinovým motorem a hlavně nehodlá utratit za auto více než kolik si na nákup vyčlenila peněz.
Podle statistik Home Creditu patří mezi nejoblíbenější ženská autíčka Škodovky. 12 % z nich odjíždí z bazaru ve fabii, 9 % se rozhodne pro Octavii. Oblíbené jsou ale i francouzské vozy, zejména Renaulty a Peugeoty. Nejdražším vozem, který Home Credit financoval ženě, bylo tři roky staré BMW X5 za 950 000 korun. Novou majitelkou se stala 32letá žena ze středních Čech.
Mezi barvami vede stříbrná a šedá metalíza. Téměř 40 % všech aut, které financujeme, má jednu z těchto barev. Na stříbrné barvě není tak rychle znát, že auto už několik týdnů nevidělo myčku," uvádí Luboš Ondrůj, šéf sekce Auto společnosti Home Credit. Ke stálicím mezi barvami patří modrá, kterou pravidelně volí čtvrtina až pětina zákazníků. Naopak pryč je podle něho doba béžových, zelených a v posledních letech i červených aut.