Praha - Globus, Hornbach, Kaufland a Tesco Stores. To jsou jména maloobchodních řetězců, jejichž představitelé byli oceněni při slavnostním večeru konference Retail Summit.
Podkladem k udělování prestižních cen TOP RETAILER jsou výsledky výzkumu SHOPPING MONITOR, největšího reprezentativního šetření nákupních zvyklostí v České republice.
Jako řetězec, který je nejlépe hodnocený zákazníky, skončil letos po roční odmlce opět Globus. Výzkum potvrdil výbornou pozici tohoto řetězce zejména co se týká šíře sortimentu, čerstvosti a kvality zboží a také dostupnosti a kvality personálu. Mezi dalšími faktory, které se hodnotí, je třeba také cenové vnímání prodejny.
Cení se i zlepšení
Mezi prodejci nepotravinářského zboží si cenu za nejlepší zákaznické hodnocení odnesla společnost Hornbach Baumarkt. Tento řetězec získal nejlepší průměrné hodnocení zákazníků v klíčových kritériích (cenová úroveň, šíře sortimentu, kvalita nákupního prostředí, personálu).
Cenu pro nejnavštěvovanější obchodní řetězec si odnesl Kaufland. Jeho prodejny jsou hlavním nákupním místem rychloobrátkového zboží pro 17 % českých domácností a cenu pro řetězec, který v některé oblasti dosáhl v minulém roce výrazné zlepšení, získala společnost Tesco Stores. Zaznamenala totiž nejvyšší nárůst počtu domácností, které právě Tesco označují za své hlavní nákupní místo.