Praha - Češi loni utratili za herní zařízení, tedy především herní konzole, více než jednu miliardu korun. To je zhruba stejně jako předchozí rok. Konzolí se prodalo několik desítek tisíc kusů.
Vyplývá to z informací prodejců a Asociace herního průmyslu.
Herním konzolím se daří především v internetových obchodech. Důvodem jsou nižší ceny proti kamenným obchodům i snadnější přístup k informacím, referencím a hodnocením produktů, které je možné mezi sebou zároveň rychle a jednoduše porovnat.
Poptávka ve světě klesla
Česko tak zatím nepostihl výrazný propad zájmu o herní zařízení, který jinde ve světě souvisí s nástupem her do chytrých telefonů a tabletů.
Celosvětová produkce herních konzolí v minulém roce podle analytické firmy Gartner poklesla téměř o čtvrtinu. Část zákazníků čekala právě na uvedení nových verzí. To se projevilo výrazným snížením cen stávajících generací konzolí spolu s rozšířenou nabídkou herních balíčků.
Oživení trhu si letos obchodníci slibují od uvedení nového herního zařízení PlayStation 4, které by měla firma Sony poprvé představit ve středu, i chystaného nového Xboxu od Microsoftu. Třetí rival Nintendo uvedl novou konzoli Wii U loni na podzim.
Největší konzolové hity za loňský rok jsou mixem klasických her pro zapálené hráče a titulů pro celou rodinu a děti.
"Vedle her jako FIFA 13 nebo Assassin's Creed III se tak mezi nejprodávanějšími hrami objevují i tituly jako Wonderbook: Book of Spells, Kinect Star Wars nebo Just Dance 4," uvádí Martin Bach z Asociace herního průmyslu.