Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil prodej majoritního podílu v prodejci luxusního zboží Prospekta Moda, který provozuje řadu luxusních obchodů mimo jiné v Pařížské ulici v Praze. Rozhodnutí je již pravomocné.
Většinový podíl ve firmě kupuje obchodní skupina Luxury Brand Management podnikatelky a manželky miliardáře Zdeňka Bakaly Michaely Maláčové.
Po dokončení transakce vznikne silný subjekt na trhu luxusního zboží s ročním obratem až jedna miliarda korun. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže posuzoval oblast maloobchodního a velkoobchodního prodeje luxusního módního zboží.
Skupina Luxury Brand Management tak získá do svého portfolia další luxusní módní značky. Společnost Prospekta Moda je vlastníkem franšíz na prodej zboží luxusních módních značek a přímo provozuje mimo jiné značkové prodejny Salvatore Ferragamo, Zegna, Versace, Diesel a Bottega Veneta a multibrandový obchod pro značky Valentino a Giorgio Armani. V Česku provozuje celkem 14 kamenných obchodů, z toho sedm v Pařížské ulici v Praze.
Luxury Brand Management provozuje prostřednictvím společnosti John Grove & Partners síť butiků s klenoty (Boucheron), hodinkami (Hublot, Audemars Piguet, Girard-Perregaux, Tag Heuer, Breitling), luxusními mobilními telefony značky Vertu a prodejnu luxusního prádla La Perla v Praze, Varšavě a Budapešti.
Podle zjištění, které ve svém listopadovém vydání publikoval deník Insider, patří společnost Prospekta Moda fakticky Ivo Rittigovi.
Společnost je částečně vedena s anonymními akciemi a oficiálně za ni vystupuje Rittigova bývalá partnerka Lenka Vejvalková, která drží 50 procent akcií.