Praha - Dva roky po sobě již společnosti Schlecker, která na tuzemském trhu provozuje síť stejnojmenných drogerií, klesají tržby. Zatímco v roce 2009 Schlecker utržil 1,747 miliardy korun, loni se jeho tržby meziročně snížily o 179 milionů korun na 1,568 miliardy korun. V roce 2009 společnost Schlecker vykázala pokles tržeb o 81 milionů korun.
Informaci firma zveřejnila ve své výroční zprávě.
Zisk se ale drogistickému řetězci víc než zečtyřnásobil. Navzdory nižším tržbám zvýšil Schlecker v Česku čistý zisk více než čtyřnásobně na 27 milionů korun z šesti milionů v roce 2009.
Německý drogistický řetězec Schlecker vstoupil na tuzemský trh v roce 2007, kdy koupil síť tuzemských drogerií Droxi, a poté je přejmenoval na Schlecker. Loni firma Schlecker snížila počet tuzemských prodejen na 153, na konci roku 2009 jich měla 166.
Lidé ještě nenakupují
Čtveřici největších drogistických řetězců loni v Česku podle údajů společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod i přes dozvuky hospodářské krize a stále větší konkurenci hypermarketů a diskontních prodejen vzrostly celkové tržby o pět procent na rekordních 14,8 miliardy korun.
Nejvíce utržil drogistický řetězec dm drogerie markt, který v obchodním roce 2009/2010 do loňského září zvýšil v Česku tržby meziročně o půl miliardy korun na 4,661 miliardy korun. Společnosti dm drogerie markt vzrostl také zisk na 123,2 milionu korun z 72,8 milionu v obchodním roce 2008/2009. Firma loni na podzim v Česku provozovala 198 prodejen.
Konkurenční společnost Rossmann loni v Česku téměř zdvacetinásobila čistý zisk na 22,7 milionu korun z 1,16 milionu korun o rok dřív. Po dlouhém období mnohamilionových ztrát tak drogerie Rossmann byly loni v Česku podruhé za sebou v zisku. Drogeriím Rossmann loni na tuzemském trhu vzrostly rovněž tržby, a to na 2,306 miliardy korun z 2,212 miliardy o rok dřív. Firma loni v Česku otevřela sedm nových poboček, a pět prodejen naopak zavřela. Na konci loňského roku v Česku fungovalo 113 drogerií Rossmann.
Podle jednatele dm drogerie markt Gerharda Fischera tento drogistický řetězec zvýšil na tuzemském trhu tržby přesto, že Češi kvůli krizi ani loni nepřestali omezovat výdaje. "Zákazníci stále šetří a mají pocit, že krize nadále trvá. Odrazilo se to i v cenové politice. Bylo to velice znát," uvedl Fischer.