Praha - Už od zítřka si budou moct Češi koupit oblečení v novém obchodním řetězci. Na tuzemském módním trhu se pokusí prorazit švédská firma Lindex.
Její první prodejna se nachází v nově postavené části obchodního střediska Olympia centrum v okrajové části Brna. Do budoucna ale firma plánuje expandovat i do dalších částí republiky.
Tradiční severská společnost se zaměřuje na prodej dámské módy a spodního prádla. Na své si ale přijdou i děti, kterým je věnováno jedno celé oddělení.
Společnost se chlubí cenami i kvalitou
Lindex podle svých vyjádření sází na kombinaci módních trendů, kvality a dobré ceny.
Do Česka přichází v příznivé době, kdy lidé čím dál víc utrácejí. Český statistický úřad ve své nedávné zprávě uvedl, že tržby v obchodech vzrostly proti loňskému roku o desetinu. Vedle elektroniky a stavebnin se u nás daří i módě.
Tvrdá konkurence
Řetězec se cenami i stylem podobá řetězcům jako H&M nebo korporace Inditex, pod níž spadají například značky Zara a Massimo Dutti - to by měli být největší konkurenti Lindexu.
Obchodní výsledky těchto společností naznačují, že se jejich strategie vyplácí. Společnost H&M loni zazanamenala celosvětově čistý zisk 33,4 miliardy korun, když tržby vzrostly o 12 procent.
Odhady počítají s tím, že se tržby H&M ještě zvýší, jelikož firma plánuje od října prodávat kolekci navrženou od známého návrháře Roberta Cavalliho.
Stejně dobře si vede i Zara, která za první tři čtvrtletí loňského roku dokázala ve všech svých prodejnách po světě vykázat zisk přes 17 miliard korun. Zara se nesnaží nalákat zákazníky na známé tváře, ale svoje prodejny záměrně umísťuje v blízkosti známých butiků jako Gucci nebo Versace.