Tokio - V České republice jsou nyní nové automobily nejlevnější za mnoho uplynulých let. Ten, kdo však pokukuje po některém z modelů Toyoty, by měl však s koupí vozu této značky vyčkat ještě zhruba tři roky.
Nákupní ředitel stále ještě největšího výrobce automobilů na světě Takeši Širane totiž pro agenturu Reuters prohlásil, že během příštích tří let hodlá Toyota Motor snížit ceny svých vozů o třicet procent. To v praxi znamená, že například model nižší střední třídy Toyta Auris, který dnes stojí nejméně 330 tisíc korun, by mohl stát zhruba 240 tisíc korun. Tedy zhruba tolik, kolik dnes dealeři značky požadují za malý městský vůz Toyota Yaris.
Hyundai je už pro Toyotu vážnou hrozbou
To, že rodinný vůz lze prodávat za cenu lehce nad dvě stě tisíc korun, dokazuje v současné době například Hyundai se svým modelem i30. Právě o této korejské automobilce se mnozí ekonomové v Japonsku vyjadřují jako o největší hrozbě pro japonský automobilový průmysl.
Toyota se do problémů dostala také částečně vlastní vinou, když dostatečně rychle nereagovala na problémy s plynovým pedálem, který mohl někdy způsobit samovolné nechtěné zrychlování vozu.
Toyotu hodlá na pozici největší světové automobilky během příštích několika let vystřídat německý Volkswagen , který těží především z obrovských nárůstů prodejů v Číně a Indii.