Praha - Prestižní agentura PriceWaterhouseCoopers zveřejnila studii, podle které se v příštích letech výrazně zvedne počet domácností, v nichž lidé budou ochotni platit za televizi. Nikoliv za zákonné koncesionářské poplatky, ale za program jiných televizních či jiných společností.
Studie PwC, o níž informovala agentura ČTK, je významnou zprávou například pro zadavatele inzerce či výrobce televizní techniky, bez níž se příjem placených televizí neobejde.
Nastupující vypínání analogové televize, ale také stále lepší nabídka digitálních televizí, přiměje už letos podle studie PwC zhruba dalších sto tisíc domácností koupit si placené televizní služby. Dosud je má k dispozici 1,26 milionu rodin, koncem letošního roku jich bude 1,37 milionu.
Třetina placená
A v roce 2011 pak nejméně dva miliony, cituje ČTK ze studie PwC.
Tím by podíl placených a neplacených televizí v Česku dosáhl poměru 1:3 v neprospěch placených.
Do budoucna očekává PwC v celé Evropě další růst televizí poskytovaných telefonními operátory i služeb jako video na vyžádání (Video on Demand) a dalších služeb. Trh placených televizí bude také poháněn vypínáním bezplatného analogového zemského vysílání v evropských zemích v následujících pěti letech. Evropská komise doporučuje členům EU, aby poslední analogový vysílač vypnuli do roku 2012.
Zatímco například v Nizozemí má přístup k placeným TV službám přes 99 procent domácností, v jiných zemích je toto číslo nižší a tím i dopad vypínání volně přístupného analogové TV bude různý. "Očekáváme, že některé domácnosti si vyberou placené televizní služby, a budou se tak podílet na rychlejším růstu předplatitelů v těch zemích, v nichž bude analog vypnut," uvedla firma.