Druhému největšímu tuzemskému výrobci piva se tak tržby zvýšily na 3,5 miliardy korun.
Celkový prodej společnosti loni vzrostl o 3,2 procenta na 2,884 milionu hektolitrů piva.
"Výrazně se na celkovém navýšení prodaných hektolitrů podílel export společnosti. Čistý export vzrostl o 18,5 procenta na 547 200 hektolitrů," uvedla mluvčí Pivovarů Staropramen Michaela Trýznová.
Klíčová značka Staropramen se nyní podle Trýznové vyváží do 30 zemí světa a na zahraničních trzích je řazena do segmentu prémiových a superprémiových piv. Mezi nejvýznamnější exportní trhy Pivovarů Staropramen se podle Trýznové řadí Velká Británie, Německo, Švédsko a Slovensko.
"V roce 2005 se velmi výrazně zvýšila také zahraniční licenční výroba značky Staropramen, a to o 76 procent na 384 000 hektolitrů. Staropramem Světlý se v licenční výrobě vaří v Rusku, Bulharsku a na Ukrajině," podotkla Trýznová.
Pivovary Staropramen v roce 2004 snížily ztrátu ze 45 milionů korun na 22 milionů korun. Tržby pivovarnické společnosti v roce 2004 meziročně vzrostly o 8,2 procenta na 3,43 miliardy korun.
České pivo ve světě letí
Domácí pivovary se celkově těší rostoucímu zájmu o svou produkci v zahraničí, kam loni vyvezly zhruba 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 17 procent více.
Export je při mírném poklesu prodeje na domácím trhu tahounem růstu celkové výroby, která se loni zvedla o přibližně 1,7 procenta na 19,07 milionu hektolitrů.