Soukromí pošťáci v balících dohánějí Českou poštu

Red eko, čtk
21. 4. 2007 19:00
Ve službách, na něž nemá monopol, poště sílí konkurence

Praha - České poště roste stále větší konkurence. Ve službách, na něž nemá monopol, jí dohánějí soukromé firmy.

Privátní přepravci balíkových zásilek loni zvyšovali počet svých zakázek třikrát rychleji než Česká pošta, která rostla o desetinu.

Pomáhá export a internet

Česká pošta loni doručila 11,2 milionu expresních balíků. Zatímco v této kategorii zaznamenala zhruba desetinový růst, doručování obyčejných a cenných balíků pokleslo o sedm procent na 10,4 milionu zásilek. Celkem se balíková přeprava pošty zvýšila téměř o milion zásilek na 26 milionů balíků.

Největší konkurent PPL loni zvýšil přepravu o třetinu na 11,65 milionu balíků. Další významný hráč DPD oznámil zvýšení přepravy do zahraničí o polovinu a celkový nárůst tržeb o 20 procent.

Zástupci soukromých přepravních firem se shodují v tom, že díky rostoucímu exportu v dalších letech poroste poptávka po doručování balíků do zahraničí. "Velký potenciál vidíme v nabídce spolehlivého a efektivního způsobu přepravy zboží do zahraničí. Zejména u zásilek do okolních zemí v čele s Německem očekáváme další výrazný růst," uvedl ředitel DPD pro střední a východní Evropu Daniel Mareš.

Podle ředitele pro marketing a obchod PPL Milana Loidla je velkou výzvou rostoucí obliba internetového obchodu. "Zde vidíme příležitost v rozšíření dosud nabízených služeb o možnost doručování zásilek přímo na soukromé adresy," dodal. Balíkové služby jsou jednou z oblastí, kde se naplno projevuje konkurence České pošty. Ta má naopak nadále monopol na doručování zásilek do 50 gramů.

Společnost DPD je součástí nadnárodní skupiny GeoPost, která působí ve více než 30 zemích. Firmu PPL loni ovládla Deutsche Post.

 

Právě se děje

Další zprávy