Odbyt české automobilky vzrostl v meziročním srovnání o 11,7 procenta.
Škoda Auto překonala svůj původní plán o dvacet tisíc vozů. To, že poprvé prolomí půlmiliónovou hranici, předvídala už v září, prognóza tehdy zněla na 530 tisíc automobilů. Předloni prodala 492 tisíc vozů.
Česká automobilka přispěla i k rekordnímu výsledku mateřské skupiny Volkswagen. Jeho šéf Martin Winterkorn dnes v Detroitu, kde začne za týden mezinárodní autosalon, oznámil, že Volkswagen Group prodala za loňský rok rovněž rekordních 5,73 milionu vozů a zvýšila odbyt o 9,3 procenta.
Prodej Škodovek
1991: 172 000 vozů
1995: 208 000 vozů
2000: 451 000 vozů
2005: 495 000 vozů
2006: 550 000 vozů
Rychlá Škoda
Winterkorn řekl, že rekordním výsledku Volkswagen Group se podílely všechny značky skupiny. Ze značek pro masový trh však právě Škoda rostla nejrychleji.
Ze značek skupiny Volkswagen pro masový trh byl růst prodeje vozů Škoda nejrychlejší.
Firma Škoda Auto v současnosti zaměstnává přes 26 tisíc lidí a vyrábí automobily nejev v České republice, ale také v Bosně a Hercegovině, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině.
Letos spustí výrobu také v Číně a Rusku.
V tomto roce Škoda začal prodávat nový vůz roomster a představila nové verze typu fabia a octavia.
Dobrá rodina VW
Prodej stoupal také dalším značkám skupiny Volkswagen.
Divizi Audi stoupl odbyt o 9,2 procenta na 905 tisíc a španělský Seat zastavil trend poklesu zvýšením prodeje o 1,9 procenta na 430 tisíc.
Prodej vozů vlajkové značky Volkswagen loni vzrostl o deset procent na rekordních 3,39 milionu, oznámil Winterkorn. Přitom tato značka byla donedávna pro skupinu největším problémem a firma musela provést restrukturalizací, aby zastavila její ztráty.
Odcházející generální ředitel společnosti Bernd Pischetsrieder minulý měsíc sdělil, že Volkswagen dosáhne i v letošním roce rekordního prodeje i tržeb.