Škoda chystá další investici, kvůli Scoutovi

Tomáš Fránek
27. 4. 2007 23:00
Automobilka chce o polovinu zvýšit kapacitu závodu
Foto: Škoda Auto

Brno - Až o polovinu se má zvýšit výrobní kapacita montážní linky, z které bude sjíždět nadupaná škodovácká čtyřkolka Octavia Scout.

Z údajů, které firma poslala úřadům v rámci posouzení vlivu na životní prostředí, tak vyplývá, že Škoda Auto bude investovat do rozšíření haly, kde se už nyní montují Octavie.

  • Škodovácký svalovec Scout jde do prodeje

"Potřeba rozšíření vznikla v souvislosti s požadavky na plochy pro zajištění zvyšujících se nároků montáže daných narůstající složitostí vybavení vozů. Úpravy sledují rovněž možnost uspokojení vyšší poptávky a kvalitu vyráběných vozidel," uvedla firma v oznámení.

Začneme v září

Výrobní kapacita haly se tak zvýší z nynějších šesti set vozů na devět set aut za den. Větší část rozšířené plochy je určena právě pro úpravu vozů Octavia Scout, které firma od dubna začala nabízet zákazníkům.

Výši investice firma nesdělila, chce ale začít stavět letos v září a práce mají být skončeny v lednu příštího roku. Zvýšená kapacita výroby nepovede k vytvoření nových pracovních míst.

Čtěte více
Autor fotografie: Design centrum České republiky

Škoda Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. Jde o typ s náhonem na všechna čtyři kola. Za tohoto "svalovce" si ale budou muset zájemci připlatit.

Základní verze s benzínovým motorem je přijde na 734 900 korun, verze s přeplňovaným vznětovým motorem bude začínat na 780 900 korunách.

Nejde o jedinou investici automobilky, ta plánuje výrazné rozšíření i závodu ve Vrchlabí.

  • Škoda zaměstná tisíc lidí navíc

Automobilka sice zatím investici ve Vrchlabí nechce potvrdit s tím, že o ní není rozhodnuto, z údajů firmy zaslaných úřadům lze vyčíst, že chce zaměstnat až přes 3000 nových lidí a zvýšit kapacitu továrny ze 150 na 1000 aut denně.

Automobilka Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 40,1 procenta na rekordních 11,06 miliardy korun.

Konsolidované tržby skupiny vzrostly o 8,7 procenta na dosud nejvyšších 203,7 miliardy korun. Firma loni poprvé překonala hranici půl milionu prodaných vozů a zvýšila prodeje o 11,7 procenta na téměř 550 tisíc aut. Letos chce prodat 600 tisíc aut.

Počet zaměstnanců firmy se loni zvýšil o zhruba 940 na dosud rekordních 27 680 lidí. Počet kmenových zaměstnanců se zvýšil meziročně o dvě procenta na 23 034.

Automobilová velmoc

Škoda Auto se výrazně podílí na tom, že Česko se stává jedním z nejvýznamnějších evropských výrobců aut.

Rekordní je ale také produkce další automobilky TPCA. Ta za dva roky fungování v Kolíne vyrobila půl milionu aut. To je rekordem pro obě firmy, které společný podnik vytvořila, jak pro Toyotu, tak PSA Peugeot Citroën. "Pro Toyotu i PSA je zcela výjimečné, aby se na jedné lince vyrábělo ročně 300 000 aut," uvedl prezident TPCA Jasuhiro Takahaši.

V roce 2009 začne v Nošovicích vyrábět i korejská automobilka Hyundai a podle výpočtů společnosti Next Finance se ta Česko stane druhým největším výrobcem aut na hlavu v Evropě.

Next Finance spočítala, že po zahájení výroby v Nošovicích by mělo dojít ke růstu HDP až o 1,5 procentního bodu.

 

Právě se děje

Další zprávy