Seznam nepohodlných klientů nemáme, říká šéf cestovky

red eko
20. 11. 2008 12:20
O reklamacích dovolené mluvil šéf CK Fischer Jiří Jelínek
Ředitel CK Fischer Jiří Jelínek.
Ředitel CK Fischer Jiří Jelínek. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Cestovní kancelář Fischer bude jako první tuzemská cestovní kancelář platit kompenzace za nedodržení smlouvy. Systém finančních náhrad představila již uplynulý týden. Je z něj zřejmé, že v některých případech může cestovní kancelář vyplatit klientům za dovolenou na náhradách více, než kolik původní zájezd stál.

Proč CK Fischer systém finančních náhrad zavedla jako první v republice? Nebojí se její vedení, že v Česku vznikne skupina lidí, kteří najdou způsob, jak na cestovní kanceláři za pomoci finančních kompenzací vydělávat? Jak systém funguje v zahraničí a jaké jsou s ním zkušenosti?

Na dotazy čtenářů odpovídal výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek:

Odpovězeno: 20. 11. | 11:03Autor: Josef

Otázka: Muzete mi prosim rict, ja je to s vysi zalohy, poku si chci vybrat dovolenou na prvni moment? Necjce se mi platit 50% z ceny zajezdu, neni to zbytecne moc?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Souhlasim s vami, take bych nechtel platit zalohu 50%. Doporucuji vam vybirat cestovni kancelare, ktere pozaduji minimalni zalohu. Napriklad CK Fischer, jako financene silna a stabilni kancelar uctuje nejnizsi zalohu na trhu ve vysi pouhych 990 Kc na osobu.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:10Autor: Petra

Otázka: Neoblbujte lidi. K čemu nějaký trapný kodex. Každá cestovka se má o své klienty postarat.
Já jezdím s Eximem a jsem spokojena. Když se něco nepovede, vždy mě řádně odškodnili a to i bez kodexů a tabulek. Máte to dobře zmáknutý, že Vám Aktuálně dělá zadarmo reklamu a spoečně s Vámi mate klienty.

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Velmi me vase reakce prekvapuje a mrzi. ITQ kodex primarne chrani prava spotrebitelu. Nejedna se o zadny marketinkovy tah ze strany nasi cestovni kancelare. Obdobny kodex funguje napriklad v Nemecku jiz 25 let. Podle nasich zkusenosti nemaji vsichni klienti tolik stesti jak jste mela vy v pripade vyrizeni reklamace. Ani ve vasem pripade jste ale predem nemela jasne deklarovanou vysi nahrady, ktera vam bude cestovni kancelari uhrazena za nedodrzeni slibenych sluzeb. V tomto je ITQ kodex unikatni a pro klienty transparetni. Jsem presvedcen, ze k tomuto kodexu se behem kratke doby prihlasi vetsina serioznich cestovnich kancelari v CR, tak aby i cesti klienti meli stejna prava jako klienti v Nemecku nebo Rakousku.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:15Autor: Petra

Otázka: Dobrý den, uvažuji o doolené na příští rok. Je opravdu tak výhodné si vybrat dovolenou už teď?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dobry den Petro, nyni je opravdu ta spravna chvile na koupi letni dovolene pro rok 2009. U vetsiny cestovnich kancelari byl zahajen prodej zajezdu na tzv. Prvni moment, ktery klientum prinasi radu vyhod a benefitu. V ramci Prvniho momentu si muzete vybrat z nejsirsi nabidky zajezdu, terminu, hotelu a dalsich sluzeb. Zaroven vam cestovni kancelare nabizeji zajimave slevy, garanci nejnizsich cen, dovolenou pro deti zdarma, darky pri koupi zajezdu jako napr. Play Station Portable apod. Zaroven neni treba platit vysokou zalohu na zajezd, staci pouze zaloha mensi nez 1000 Kc na osobu. Pokud opravdu planujete dovolenou u more na pristi rok, prave nyni je vyber dovolene nejvyhodnejsi.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:18Autor: La Hire

Otázka: Hezký den,
jak se projeví krize na cenách zájezdů? a pociťujete nižší zájem o cestování?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dobry den, bohuzel krize bude mit dopad na celkovy trh cestovniho ruchu v ceske republice a celkovem poctu zajezdu, ktere budou v pristim roce prodany. Dopad na jednotlive cestovni kancelare ale bude dle meho nazoru ruzny. O to vic bude dulezite peclive vybrat cestovni kancelar, se kterou se rozhodnete cestovat. Melo by se jednat o financne stabilni a silnou cestovni kancelar s transparetnim kapitelem, dlouholetou tradici a zkusenostmi. Konkretne u CK FISCHER neocekavame pokles poptavky, naopak i v roce 2009 planujeme vice nez dvouciferny rust.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:25Autor: Miki

Otázka: Dobrý den, muzete mi prosim vysvětlit, jak je to s tou nahradou ztraty z radosti? jak se to da vypočítat? Podle me je něco jako ztrata z radosti naprosto subjektivni!

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dobry den, ztrata radosti z dovolene je jednou ze zasadnich novinek, ktere prinasi ITQ Kodex na cesky trh. Chapu, ze muzete radost z dovolene vnimat velmi subjektivne. ITQ Kodex je vuci klientum zcela transparetni a konkretni, tedy i v nahrade ztraty radosti z dovolene. Princip teto nahrady je navic proveren a osvedcen desitkami let na trzich vyspelych zemi zapadni Evropy. Konkretne to funguje tak, ze v okamziku, kdy vyse nahrady prekroci 50 a vice procent (vypocitanych dle ITQ Kodexu) z ceny zajezdu, ma klient zcela automaticky narok na nahradu ztraty radosti z dovolene ve vysi 1000 az 2000 Kc na osobu a den dovolene vcetne deti. Konkretni informace muzete najit na www.fischer.cz

Odpovězeno: 20. 11. | 11:27Autor: M.Konečná

Otázka: Všude jsou v luxusních střediscích ubytováni Rusi, kteří jsou hluční a nevychovaní. My jsme často ubytováni v náhradních vilách s rozbitým nábytkem a plísní v koupelnách. Co dělat.Rok jsem si dopisovala s CK Tomi. Byla jsem nepřijatelně odbyta.Ještě mi napsali, že vše bylo OK?Jsem velmi zklamaná.

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Vazena pani Konecna, vase zkusenost me velmi mrzi. Cilem vsech cestovnich kancelari by mela byt dovolena dle predstav a pozadavku klientu. Vim, ze dovolena je jednim z nejkrasnejsich obdobi pro nas vsechny v celem roce a nicim by nemala byt rusena. Bohuzel z praxe vim, ze radu klientu potkavaji stejne problemy, jako uvadite vy. A prave proto je zde ITQ Kodex, kde maji klienti jasne, predem, prehledne a transparentne deklarovano, jako vysi nahrady dostanou v pripade, ze nebude dodrzena jakakoli ze sluzeb. Doporucim vam do budoucna vybirat dovolenou u cestovnich kancelari, ktere se prihlasi stejne jako CK FISCHER k ITQ Kodexu.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:29Autor: Hanka

Otázka: Proč bych měla jet na dovolenou s Vámi a ne třeba s Čedokem?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Hanko,
protoze CK FISCHER je moderni cestovni kancelari, ktera pravidelne obmenuje svuj produkt, nabidku sluzeb, hotelu atd. Svym klientum nabizi radu vyhod ve srovnani s jinymi kancelaremi na trhu. Napr. minimalni zalohu pri vyberu dovolene v ramci Prvniho momentu, nebo uz zminovany ITQ Kodex. Budu velmi rad, pokud si pro svou pristi dovolenou zvolite prave nasi cestovni kancelar. Udelame maximum proto, aby to byla krasna dovolena presne podle vasich predstav a snu!

Odpovězeno: 20. 11. | 11:33Autor: Světluška

Otázka: ITQ Kodex je hezka věc, ale z praxe vim, ze když dojde k reklamaci, cestovky stejne nechtějí vracet zadne peníze. Jak zarucite, ze opravdu vasi klienti peníze zpet dostanou?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: ITQ Kodex chrani prava klientu. Pravdou je, ze doposud zalezelo vyrizeni reklamace na individualnim posouzeni kazdeho pripade ze strany cestovni kancelare a pravdou je i to, ze cestovni kancelare nebyly prilis ochotny jakekoli financni nahrady klientum vyplacet. Zaruka je v samotnem ITQ Kodexu. Ted klientum predem jasne deklaruje, na jakou vysi nahrady maji narok v pripade, ze dojde k poruseni jakekoli sluzby, ke ktere jsme se zavazali.
Navic ITQ Kodex je soucastni cestovni smlouvy, kterou s nami kazdy klient uzavira a tak je pro nas naprosto a nezpochybnitelne zavazny. Svym jmenem se vam mohu zarucit, ze vsichni klienti, kterym dle ITQ Kodexu vznikne narok na nahradu a dolozi vse potrebne v ramci reklamace, sve penize obratem bez jakychkoli problemu dostanou.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:37Autor: jára

Otázka: vztahují se kompenzace i na last minute?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Ano, samozrejme ano. ITQ Kodex je platny na vsechny zajezdy CK FISCHER s odletem od 1.5.2009 a dale. Vztahuje se opravdu vsechny zajezdy vcetne Last minute. Profesiolani a seriozni cestovni kancelare, ktere opravdu pecuji o sve klienty a maji vysoky standard sluzeb a servisu by nikdy neomezily pravidla pro reklamaci jen na cast sve nabidky. CK FISCHER ve sve last minute nabidce nenabizi bezejmene kapacity. Zakaznik tak vzdy vi jasou specifikaci sveho ubytovani v destinaci. Toto bohuzel neplati pro vsechny cestovni kancelare na trhu. Proto je treba si pri vyberu last minute zajezdu davat pozor a vzdy trvat na tom, aby byl v cestovni smlouve uveden konkretni hotel, ve kterem budete ubytovani.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:40Autor: Lenka

Otázka: Dobrý den, letos jsem - bohužel - jela také s EXIMem, u delegáta i v řádně předaném protokolu jsme reklamovali prokazatelně nedodané služby a CK "odškodňovala" jednotlivé klienty velmi individuálně - 1. něco, 2.něco málo, 3. nic. Lze sjednat nápravu u Asociace CK nebo podat hromadou soudní žalobu?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dobry den Lenko, chapu vase zklamani s uvadenim postupem vyrizeni vasi reklamace. Prave tyto problemy eliminuje ITQ Kodex CK FISCHER. U cestovnich kancelari, ktere neprijaly ITQ Kodex vam bohuzel nezbyde nic jineho, nez celou zalezitost resit soudni cestou, pokud nesouhlasite se zpusebem vyrizeni vasi reklamace ze strany cestovni kancelare. Do budoucna se temto komplikacim muzete vyhnout, pokud si pro svou pristi dovolenou vyberete cestovni kancelare, ktera prijme ITQ Kodex.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:41Autor: jery

Otázka: Chci s vámi letět na dovolenou se svou přítelkyní, která je zaměstnána u konkurence. Má strach vám dát své nacionále. Jsou její nacionále, jako je datum narození a adresa bydliště nezbytné?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Osobni udaje, jako je jmeno, adresa, rodne cislo jsou nutne z duvodu uzavreni cestovniho pojisteni, ktere je soucasti kazdeho zajezdu. Poskytnout osobni udaje ale neni jakymkoli rizikem pro vasi pritelkyni, protoze veskera osobni data nasich klientum jsou maximalne chranena.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:45Autor: Lucka

Otázka: Vážený pane Jelínku, pravidelně jezdím s vaší cestovní kanceláři na dovolenou a chi vám jen vyjádřit moji maximální spokojenost. Jste nejlepší a přiji vám hodně úspěchu do další práce.

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dekuji za vasi reakci, ktere si nejen ja, ale i vsichni moji kolegove v CK FISCHER, velmi vazime. Vsichni jsme pripraveni udelat maximum proto, aby stejna spokojenost panovala u vsech nasich klientu. Spokojeni klienti jsou motivaci pro nasi dalsi praci. Kazdym rokem pripravujeme radu novinek a dalsich sluzeb a i portfolio produktu. V pristim roce se napr. rodiny s detmi mohou tesit na zcela novy katalog Funtazie klub, ktery predstavuje dovolene usite na miru pro rodice a deti. V ramci programu Funtazie klub je zajisten behem cele dovolene program o deti, o ktery se budou starat nasi vyskoleni animatori. Rodice tak budou mit cas venovat se i sami sobe.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:46Autor: Tony

Otázka: někde jsem četl, že se nahrady z Kodexu promitnou do ceny zajezdu a tedy ze to pro klienty neni vyhodne. Je to pravda??

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: To je naprosty nesmysl, ktery jsem take bohuzel v nekterych mediich zaregistroval. ITQ Kodex nebude mit v zadnem pripade jakykoli vliv na zvysovani ceny zajezdu.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:48Autor: Michal

Otázka: Dobrý den, myslím, že něco takového u nás chybělo! Myslíte, že se k Vám připojí i další cestovní kanceláře?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Michale, dekuji za vasi pozitivni reakci. Velmi si cenime toho, ze stale vice klienti si uvedomuje jednoznacne vyhody, ktere jim ITQ Kodex prinasi. Nasi snahou je, aby doslo k celkovemu zvyseni kvality a kultury v ramci vyrizovani reklamaci na ceskem trhu. Tedy chceme, aby ITQ Kodex prijalo co nejvice cestovnich kancelari na ceskem trhu. Bude zalezet i na samotnych klientech, jak moc budou vyzadovat sva prava a tedy i ITQ Kodex. Pokud samotni klienti budou chtit po sve cestovni kancelari, aby jejich reklamace vyrizovala dle ITQ Kodexu, bude to jasny implus pro cestovni kancelar, aby tento Kodex zavedla.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:52Autor: Michal

Otázka: Pane řediteli, nemrzí vás reakce zástupců obou asociací, kteří veřejně nepodpořili ITQ Kodex?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Ano, trochu me tato reakce mrzi. Ocekaval jsem, ze by mely asociace podporovat kroky, ktere vedou ke zvysovani celkove kultury cestovani s ceskymi cestovnimi kancelaremi. Verim, sami klienti budou temi, kteri pomohou k zavedeni ITQ Kodexu napric trhem. Zaroven jsem presvedcen, ze se postupem casu zmeni i postoj asociaci, ktere si take uvedomi, ze ITQ Kodex primarne haji prava klientu a nebudou nekdy ve svych prohlasenich spise na strane svych nekterych clenu, kteri nepostupuji vuci svym klientum ferove.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:55Autor: Lukáš

Otázka: Dobrý den. Mohu s Vaší CK jet na dovolenou i se psem? Zajišťujete přepravu malých psů letadlem? Na pobočce mi neuměli odpovědět.

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Ano, samozrejme muzete. Pes je clenem vasi rodiny a pokud se chcete, muze stravit svou dovolenou spolecne s vami. Existuji zde ale pravidla, ktera je treba dodrzovat. Na palube letadla je mozne prepravovat psa ve specialne k tomu urcene schrance a maximalnim vahovym limitem. Doporucuji vzdy co nejdrive kontaktovat cestovni kancelare a informovat se o konkretnich podminkach. Cestovni kancelar vam vzdy najde vhodne hotelove ubytovani, leteckou dopravu apod, abyste mohli stravit krasnou dovolenou i s vasim ctyrnohym milackem.

Odpovězeno: 20. 11. | 11:57Autor: zvědavec

Otázka: Dobrý den. Jaký je Váš názor na Tomy Tour, za kterým stojí pan Václav Fischer?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Hezky den,
neprislusi mi komentovat produkt, sluzby, kvalitu a servis jinych malych cestovnich kancelari. Ja se soustredim na praci CK FISCHER, aby byla i do budoucna tou nejlepsi cestovni kancelari v CR.

Odpovězeno: 20. 11. | 12:01Autor: Roman

Otázka: Jak jsou řešeny případy, kdy dojde k vážnému pochybení (viz dotaz Hanky), ale cestovní smlouva takovou variantu neřeší? Nebo snad má každý do cestovní smlouvy napsat, že nechce mít na pokoji plíseň?

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dobry den Romane,
ITQ Kodex, i diky vice nez 20 letum praxe v zapadni Evrope, opravdu pokryva veskere mozne nedostatky, ke kterym muze v prubehu vasi dovolene dojit. Plisen na pokoji jiste nepatri k standardu. Tento nedostatek je zahrnut v sekci Sluzby/Ubytovani/Uklid. Konkretni vyse nahrady lze najit v ITQ Kodexu na www.fischer.cz

Odpovězeno: 20. 11. | 12:02Autor: Miluše

Otázka: Pane řediteli, od kdy ten Kodex bude platit? Jsem velice ráda, ze něco, co už bežně funguje v Německu, konečně přišlo i k nám. Moc vám fandím a držím palce!

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: ITQ Kodex plati od letni sezony 2009, tedy na vsechny zajezdy s odletem od 1.5.2009 dal. Dekuji moc za vasi podporu, ktera me potesila.

Odpovězeno: 20. 11. | 12:02Autor: Pepa

Otázka: Jak dlouho po uskutečnění zahraničního zájezdu je možné tento reklamovat ? ( Obecně u všech CK.)

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dobry den,
pisemna reklamace musi byt zaslana cestovni kancelari nejpozdeji do 3. mesicu od navratu z vasi dovolene.

Odpovězeno: 20. 11. | 12:06Autor: Jana

Otázka: Dobry den, po několika letech jsem letos opet byla na dovolene s celou rodinou s vami na Mallorce a byla to nejhezsi dovolena v mem zivote. Je mozne si uz nyní zarezervovat ten samy hotel na pristi leto

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dobry den Jano,
dekuji vam za vasi pochvalu. Uz jsem zminoval, ze v soucasne dobe probiha prodej zajezdu na leto 2009 na Prvni moment. Tedy uz nyni si muzete vybrat svou dovolenou ve vasem oblibenem hotelu. Ostrov Mallorca je mimoradne obliben prave u rodin s detmi diky sirokym moznostem vyziti behem dovolene.

Odpovězeno: 20. 11. | 12:11Autor: xxx

Otázka: Četl jsem, že v Německu vznikla listina nepohodlných klientů. Doufám, že něco obdobného kvůli reklamacím nezavedete i vy.

výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek: Dobry den, take jsem o tom cetl, ale v praxi jsem s necim takovym nikdy nesetkal. Cilem zavedeni ITQ Kodexu neni vyplata nahrad klientum, ale motivace k dodrzovani standardu a sluzeb, ke kterym se jako cestovni kancelar klientum zavazujeme. Idealni by bylo, kdyby jsme nemeli v pristim roce zadnou reklamaci. Nezijeme v idealnim svete a proto ITQ Kodex existuje. Navic ITQ Kodex klientum predem nedefinuje jen vysi nahrady v pripade nedodrzeni sluzeb, ale i jasne kroky, ktere musi ucinit v pripade podani reklamace.
Na zaver jen doplnuji, ze zadnou listinu nepohodlnych klientu CK FISCHER nema a ani nic takoveho neplanuje zavadet. My si vsech nasich klientu velmi vazime.
Zaroven se chci omluvit vsem ctenarum, na jejichz dotazy jsem nestihl odpovedet, ale bohuzel muj dalsi pracovni program mi nedovoluje v psani odpovedi pokracovat.
Pokud budete mit jakykoli dotaz, zaslete ho prosim na Klientske centrum CK FISCHER na email [email protected]
Vsem pak preji krasne predvanocni odbobi a samozrejme take krasnou dovolenou. Budeme radi, pokud ji stravite ve spolecnosti nasi cestovni kancelare.
Jiri Jelinek

 

Právě se děje

Další zprávy