reklama
 
 

Savo a Biolit mění majitele, značku kupuje gigant

8. 4. 2013 13:20
Unilever získal stoprocentní podíl ve společnosti HomeBrands, která značku vlastní

Praha - Tradiční značka čistících prostředků Savo přechází pod světového výrobce potravin a kosmetiky Unilever.

Společnosti Unilever Česká republika a Bochemie totiž podepsaly smlouvu, na jejímž základě Unilever od Bochemie získá značku Savo a další spotřebitelské značky, například Biolit a Diffusil. Cenu transakce společnosti v pondělním oznámení neuvedly.

Unilever získal podpisem smlouvy stoprocentní podíl ve společnosti HomeBrands, což byla dceřiná společnost Bochemie, které zmíněné značky patří. Transakce se naopak nedotýká aktivit Bochemie v oblasti speciálních chemikálií.

Bochemie bude ve svém bohumínském závodě rovněž nadále zajišťovat výrobu produktů Savo, a to na základě výrobní smlouvy. Značka Savo byla uvedena na trh v tehdejším Československu v roce 1973. Nyní ji tvoří sada, v níž jsou čisticí prostředky na bázi chlornanu sodného, používané především k dezinfekčním účelům a k odstraňování plísní, i specializované čisticí prostředky bez obsahu chlóru pro čištění kuchyní či koupelen.

Britsko-nizozemská společnost Unilever je klíčovým světovým výrobcem spotřebního zboží, vyrábí ale i potraviny. Produkty prodává v téměř 200 zemích. V loňském roce díky růstu na rozvíjejících se trzích zvýšila svůj čistý zisk o 4,5 procenta na 4,25 miliardy eur (téměř 110 miliard korun).

Výrobu v Česku ukončil Unilever v roce 2010, kdy uzavřel svůj závod v Nelahozevsi na Mělnicku. V tuzemsku prodává rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Perla nebo Hera a kořenící směsi či omáčky značky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove nebo Rexona.

Bochemie Group je významným středoevropským výrobcem dezinfekčních prostředků. Produkuje také chemické látky pro povrchové úpravy kovů. Centrála skupiny je ve slezském Bohumíně, kde má přes 450 zaměstnanců. Pobočky má na Slovensku, v Polsku, Bulharsku, Rumunsku a v Rusku.

„Unilever soustavně investuje do budování svých značek a vyhledává nové tržní příležitosti. Je to pro nás cenná akvizice, zahrnující dobře známé značky s vybudovanou pozicí na trhu. Tyto značky nově získají výhodu spojenou s marketingovou silou a zdroji Unileveru," říká Florin Trandafirescu, generální ředitel Unilever Česká a Slovenská republika.

„Na transakci pohlížíme jako na uznání dlouhodobě úspěšné práce zaměstnanců Bochemie v oblasti budování silných regionálních značek. Jsme přesvědčeni, že Unilever bude na těchto úspěších stavět a i nadále posilovat značky, které od nás kupuje, a to jak na lokální, tak i mezinárodní úrovni," komentuje transakci generální ředitel společnosti Bochemie Miloslav Vodička.

autoři: ČTK, Jiří Hovorka | 8. 4. 2013 13:20

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama