reklama
 
 

Rybáři loni v Česku vylovili nejvíce ryb od roku 2004

12. 8. 2012 13:16
Průměrná spotřeba sladkovodních ryb vzrostla na 1,43 kilogramu na osobu

Praha - Tržní produkce ryb v Česku loni meziročně vzrostla o tři procenta na 21 tisíc tun. Šlo tak o nejvyšší výlov od roku 2004. Vyplývá to z údajů uvedených ve Zprávě o stavu zemědělství za loňský rok.

Průměrná spotřeba sladkovodních ryb podle dokumentu vzrostla na 1,43 kilogramu na osobu z předloňských 1,41 kilogramu.

Zhruba 87 procent loňské produkce představoval v Česku dlouhodobě nejrozšířenější kapr. Naprostá většina vylovených ryb pocházela z rybničních chovů, zbývající zhruba čtyři procenta byly ryby chované ve speciálních zařízeních a přehradách.

Polovina na vývoz

Přibližně polovina z celkové produkce ryb byla vyvezena. Nejvýznamnějšími odběrateli českých sladkovodních ryb byly stejně jako o rok dříve Německo, Polsko a Slovensko. Do těchto tří zemí směřovalo takřka 80 procent celkového exportu. Mezi další významné dovozce patřily Francie a Rakousko.

K chovu ryb se v ČR využívá 42 tisíc hektarů rybníků. Produkci ryb se věnuje asi stovka podniků.

Součástí odvětví je rovněž rekreační a sportovní rybářství na vodních plochách vyhlášených státem jako rybářské revíry. V Česku je zhruba 400 tisíc registrovaných sportovních rybářů. Ti loni podle odhadů na udici ulovili bezmála 4000 tun ryb.

Vedou mořské ryby

Konzumace sladkovodních ryb v tuzemsku v posledních letech mírně roste. Proti průměru Evropské unie je ale stále méně než třetinová. Evropský průměr je přibližně pět kilogramů sladkovodních ryb na obyvatele.

Přes staletou tradici českého rybníkářství a rybářství dávají Češi před rybami z tuzemských chovů přednost rybám mořským, kterých ročně zkonzumují v průměru mírně přes čtyři kilogramy. Nejčastěji jsou v jídelníčku obyvatel Česka zastoupeny ryby mražené, jejichž prodej není vázán na speciální vybavení a lze je zařadit do sortimentu menších prodejen.

autor: ČTK | 12. 8. 2012 13:16

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama