Reklama zažívá boom, Barrandov s ní

Pavla Vraspírová
9. 1. 2007 12:00
Praha - Ve společnosti Barrandov Studio se loni natočilo téměř 150 reklamních projektů. To je o čtvrtinu více než v roce 2005.
Pohled na Studia Barrandov
Pohled na Studia Barrandov | Foto: Barrandov Studio

Výrazně převažují zahraniční zakázky, českých je přibližně 30 procent.

Barrandovská studia jdou reklamě vstříc již delší dobu, v lednu 2004 byla zřízena kancelář Commercials Department (CD). Ta má co nejvýše zvýšit komfort a rychlost komunikace mezi zadavateli reklamy a jednotlivými barrandovskými divizemi.

V září 2005 vyhradili hostivařský ateliér číslo 3 výhradně pro reklamu, reklama se zde může točit 24 hodin denně 365 dní v roce. Zvukotěsný ateliér téměř má plochu 750 metrů čtverečních. Kapacita těchto prostor však nestačila pokrývat poptávku.

ČTĚTE VÍCE:

"Zhruba 70 % reklamních zakázek vyžadovalo ateliér s rozlohou alespoň tisíc metrů čtverečních, což Hostivař nesplňuje. Proto se vedení společnosti Barrandov Studio rozhodlo vyčlenit pro reklamu barrandovský ateliér číslo pět a v případě volných kapacit samozřejmě i nově postavené ateliéry MAX," uvedl Pavel Zvolenský, manager pro reklamní projekty.

Ateliér číslo 5 má plochu 1 160 metrů čtverečních a je zvukotěsný. Výsuvná opona umožňuje propojení s ateliéry číslo šest a sedm. Spojením těchto prostor vznikne 130 metrů dlouhý ateliér o celkové ploše 4 000 metrů čtverečních.

Ateliéry MAX drží v Evropě prvenství

Ateliéry MAX, největší filmové ateliéry v Evropě, byly slavnostně otevřeny v polovině prosince.

"Důvodem k výstavbě těchto ateliérů byla mimo jiné také stále větší poptávka po ateliérové ploše pro natáčení zahraničních reklamních zakázek. Větší zájem o tyto nové ateliéry je ze strany zahraničních producentů, protože ryze české reklamní zakázky proti nim disponují většinou jen zhruba třetinovým rozpočtem," uvedl generální ředitel a předseda představenstva společnosti Barrandov Studio Vladimír Kuba.

Prvními projekty, které se budou realizovat v nových ateliérech, je film Babylon A.D. s Vinem Dieselem a Letopisy Narnie-Princ Kaspián.

Převažují zahraniční zakázky

Mezi nejzajímavější zahraniční zakázky loňského roku, které se natáčely na Barrandově, patří spot na dámskou vlasovou kosmetiku Asience. Tváří této kosmetické značky se stala Ziyi Zhang, herečka z oscarového filmu Tygr a drak. Tato reklama se točila i na strahovském stadionu.

Dalším zajímavým zahraničním projektem bylo natáčení reklamy pro pivovar Heineken. Na Barrandově byla pro tento spot vytvářena iluze vesmíru.

Z českých projektů patřila k nejznámějším reklama s finalistkami Miss České republiky, které létaly vesmírem.

"Natáčení reklamy ještě poroste, protože současný svět se vyznačuje nadprodukcí výrobků a reklama je jedním z důležitých faktorů prodeje," řekl Zvolenský.

Kromě již zmíněných projektů se na Barrandově zpracovávalo dalších 500 reklam, které se natáčely v jiných lokacích.

 

Právě se děje

Další zprávy