Praha - Klienti cestovní kanceláře I'm travelling na turecké Riviéře měli vážné problémy: Mnozí si museli sami platit za hotel. Společnost, s níž k moři vycestovali, za některé totiž ubytování neuhradila.
A co víc: Ohrožen byl i jejich návrat z dovolené.
Podle informací deníku Aktuálně.cz cestovní kancelář nezaplatila letecké společnosti Travel Service za dopravu. I'm travelling má u přepravce dlouhodobé finanční resty.
Letecká společnost nejprve souhlasila s prodlením; dnes však měla kancelář už jen několik hodin na to, aby složila část dluhu. To se během dne nestalo, a tak klienti z Turecka nevycestovali v domluveném čase.
Firma zaplatila až na poslední chvíli, klienti tak v Turecku nezůstanou.
Má firma potíže?
Televize Prima dnes ve svých zprávách uvedla, že případem už se zabývá Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
Právní zástupce kanceláře Jan Jiříček má dovolenou.
Redakci Aktuálně.cz se podařilo zastihnout pracovnici společnosti na čísle, které je uvedeno na internetových stránkách pro případ nouze. "Letadlo už je zaplacené. Je vypraveno v deset hodin z České republiky. A klienti budou v pořádku dopraveni zpět do Česka," uvedla pracovnice.
Více situaci nechtěla komentovat: "Nevyvolávejte paniku."
V Turecku zavládly obavy
S kanceláří vycestoval do turecké Alanye i reportér Aktuálně.cz Dušan Klimeš.
Z místa hlásil, že mezi klienty vládla lehká panika. "Původně jsme měli odlétat dnes v sedm večer, tudíž na letiště se mělo odjíždět okolo třetí. Nic se ale nedělo. Pak jsme se dozvěděli, že let byl posunut na půl druhou ráno."
Klienti společnosti se sešli na recepci. "Hodně lidí mluvilo o tom, že cestovka bankrotuje. Delegát nám ale tvrdil, že problémy jsou vyřešeny. Také nabídl, že tu můžeme na náklady společnosti zůstat o den déle. Odlety prý budou probíhat v pořádku - jen není jisté, s kterým dopravcem se poletí," hlásil Dušan Klimeš.
Ti, kteří se rozhodli odcestovat už v pátek, nakonec před devátou hodinou vyrazili autobusem na letiště.
Dušan Klimeš nepatří mezi ty, kteří si za ubytování museli platit sami. Televize Prima ovšem citovala jednoho z postižených klientů: "My teď dáváme do toho svoje peníze, abychom si zaplatili úhradu za ty tři dny, co jsme tady, a snažíme se přebukovat letenky," řekl zákazník kanceláře Tomáš Zvěřina. Za dvoulůžkový pokoj a noc po nich majitel hotelu chce 130 eur (asi 3700 korun).