Celkový objem prodeje značek Plzeňského Prazdroje v zahraničí vzrostl v porovnání s rokem 2004 o 29 propcent. K dosažení rekordní částky 2,2 milionu hektolitrů přispěly především prodeje značky Pilsner Urquell a úspěch značky Velkopopovický Kozel na trzích s licenční výrobou.
"Rok 2005 byl rokem celkové stability domácího trhu, na kterou nicméně mělo negativní vliv špatné počasí během hlavní pivovarnické špičky. Český trh se vyznačoval i rostoucím konkurenčním bojem," řekl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Mike Short.
Podle Shorta vzrostl export především v zemích, které loni přistoupily k EU a kde došlo k odstranění dřívějších obchodních bariér. "Nárůst prodeje podpořily také zvýšené marketingové aktivity na těchto trzích," dodal.
Podle Prazdroje rostl zejména prodej značky Velkopopovický Kozel, která jak Short uvedl, těží ze své rostoucí reputace vysoce kvalitního a cenově přijatelného tradičního českého piva.