Policie chytila zloděje fotek Superbu

dkl
27. 2. 2007 19:15
Praha - Policie chytila muže, jenž nafotil fotky nové Škody Superb a prodal je dvěma českým deníkům. Uvnitř: HISTORIE ŠKODY

Je to poprvé, co byl pachatel podobného činu dopaden.

Přitom se už několikrát stalo, že se v novinách objevily fotografie přísně utajovaných modelů či nových verzí mladoboleslavských škodovek. Firma ale tyto úniky bere velmi vážně. Poškozují ji finančně i na pověsti.

"Každý takový případ interně vyšetřujeme," potvrdil deníku Aktuálně.cz personální ředitel Martin Jahn.

Nejnovějším případem pak byl právě týden starý únik fotografií nového Superbu do deníku Blesk. Tento případ je ale vážnější, neboť spolu s fotografiemi unikly i některé podrobnosti o novém modelu.

Je tedy možné, že za únikem stojí i někdo z nižšího managementu. Tito lidé totiž mají přístup, narozdíl od dělníků, i k podrobnějším informacím o budoucí podobě auta.

Foto: Škoda-auto

Podle informací, které poskytla policie, šlo o externího spolupracovníka firmy - 27letého muže z Plzně.

"Jelikož jde o interní záležitost, nemohu říci více. Jde ale o hrubé porušení pracovní kázně, které samozřejmě může skončit okamžitým ukončením pracovního poměru," uvedl ještě minulý týden Jahn.

Vyhazov i bez zveřejnění

Blíže komentovat nechtěl ani předchozí případy. Přesto uvedl příklad, kdy se focení nevyplatilo.

"Naši zaměstnanci přistihli pracovníka externí firmy, jak se snaží pořídit obrázky nového modelu. Na naši žádost s ním ona společnost ukončila pracovní poměr," popisuje Martin Jahn.

V tomto konkrétním případě tak bylo úniku zabráněno ještě před tím, než se stal.

Dlouhá anabáze špionážních snímků provází i novou verzi fabie. Již v dubnu loňského roku s nimi přišel Svět motorů a Autotip.

V říjnu si její snímky pořídil i Blesk. A v listopadu se přidal i server auto.cz, který ale přinesl i video auta, které se "prohánělo" na veřejných cestách.

Úniky nebo hra?

Zcela jiný pohled má ale šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl.

"Pokud by šlo o jeden únik, dalo by se to považovat za špionáž. Když ale vidíte, že úniky se dějí u každého modelu a Škoda se nepoučila, myslím, že je za tím marketingový tah samotné firmy."

Přidává i důvod, proč by k takové "nestandardní" kampani přistoupila.

"Když uděláte oficiální představení vozu, tak jeho fotografie dostanete do hlavních deníků jednou. Pokud vám ale "uniknou" fotografie dopředu, o modelu se mluví mnohem déle a místo v médiích máte zaručeno několikrát," vysvětluje.

Prohlédněte si, jaké modely ve své historii Škoda nabídla

 

Právě se děje

Další zprávy