Počasí zvedá prodej piva i nealka, potvrzují výrobci

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
8. 6. 2011 16:44
Lidé pijí v horku více, lákají je venkovní zahrádky
V obchodech stoupá prodej piva i nealkoholických nápojů. Ilustrační foto.
V obchodech stoupá prodej piva i nealkoholických nápojů. Ilustrační foto. | Foto: Albert

Praha - Vlna horkého počasí, které však má na týden čtvrtkem skončit, dělá radost výrobcům piva a nealkoholických nápojů. Podle ČTK totiž roste spotřeba jejich produktů až o desítky procent.

Podle pivovarníků by příznivé počasí mohlo pomoci zastavit hospodářskou krizí započatý pokles prodejů zlatavého moku.

"Teplé a slunečné počasí posledních týdnů prodeji piva samozřejmě velmi pomáhá," řekl ČTK mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Vedle tradičního desetistupňového piva a "jedenáctky" se podle něj v horkých dnech daří také méně alkoholickým pivům s ovocnou příchutí.

Letošní květen byl výjimečně teplý, v pražském Klementinu naměřili průměrnou teplotu 16,7 stupně Celsia. To je o dva stupně víc, než je dlouhodobý průměr měřený od roku 1775. Horka pokračují i v první červnové dekádě.

"Pro nás a naše zákazníky je velmi důležité, že s růstem teplot lidé tráví více času venku a rádi si při tom zajdou na pivo na letní zahrádky hospod či restaurací," uvedl Barvík s tím, že roste zájem zákazníků jak o balená, tak i o točená piva.

Také podle mluvčího lídra trhu Plzeňského Prazdroje Jiřího Marečka prodeje piva z dlouhodobého pohledu zasáhlo především zvýšení spotřební daně na pivo loni v lednu, které umocnilo vliv hospodářské krize a na dlouhou dobu určilo klesající trend prodejů. V současnosti spotřeba roste v porovnání s loňskem v jednotkách procent.

"Nesmíme však zapomínat, že jde o momentální nárůst, na základě kterého je těžké určit vývoj prodejů v následujících měsících," upozornil Mareček. Meziroční srovnání totiž vychází příznivěji především v důsledku nepříznivého loňského roku.

Ne všichni ale v horku holdují zrovna pivu. "Teplé počasí a letní sezona se dotýká nejvíce impulsního segmentu a gastro segmentu. V gastro segmentu očekáváme nárůst kolem deseti procent, což je způsobeno především letními zahrádkami, které generují provozovnám vyšší obraty," uvedl Petr Komberec ze společnosti Kofola.

Rostoucí poptávku po nápojích potvrzují také obchodníci. "Za poslední měsíc jsme zaznamenali šestnáctiprocentní meziroční nárůst prodeje piva. Díky teplému počasí vzrostl také prodej nealkoholických nápojů, a to o 30 až 40 procent," sdělila ČTK mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová.

 

Právě se děje

Další zprávy