Penta koupila další prodejny. Bude mít i supermarkety

Radek Pecák Radek Pecák
16. 2. 2010 9:58
Penta koupila síť prodejen Koruna. Chce provozovat i supermarkety
Výtvarná podoba vnějšku prodejny se musela několikrát předělávat. Například kvůli památkářům.
Výtvarná podoba vnějšku prodejny se musela několikrát předělávat. Například kvůli památkářům. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Penta Investments, vlastník sítě maloobchodních prodejen Žabka, koupila 100 % podílu ve společnosti PR market. Ta provozuje 45 supermarketů značky Koruna, které působí na severní Moravě a ve Slezsku.

O transakci, jejíž objem dosáhl řádově stovek milionů korun, informovala firma v tiskové zprávě.

"Před necelými dvěma lety jsme s Žabkou začínali na českém trhu a dnes již provozujeme 100 prodejen. Chceme stát v čele konsolidace nezávislého maloobchodního trhu v Česku. Koruna je první akvizicí, v dalších hodláme pokračovat. Vedle menšího formátu convenience (Žabka) budeme rozvíjet i formát supermarketů," řekl Jozef Janov, investiční ředitel Penty.

"Hlavním důvodem zájmu o Korunu ze strany Penty a Žabky byla její stabilní pozice na trhu s rostoucím potenciálem. I navzdory recesi v maloobchodu v roce 2009 si Koruna dokázala udržet růst. Dalšími faktory byl zkušený management a výborná lokalizace prodejen," píše se v tiskové zprávě. Koruna vloni dosáhla tržeb 1,2 miliardy a zaměstnávala 600 pracovníků.

Zůstane jak Žabka, tak i Koruna

Značky Žabka a Koruna zůstanou zachovány. Budou se rozvíjet paralelně pod jednou "střechou".

"Z pohledu zákazníka nedojde k výrazným změnám v sortimentu, plánujeme však jeho doplnění o nové produkty, služby a ještě lepší ceny," uvedl Zdeněk Linhart, generální ředitel Žabky.

Transakce podléhá schválení Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže, které je očekáváno zhruba do dvou měsíců.

 

Právě se děje

Další zprávy