Pěti největším řetězcům v loňském roce opět vzrostl obrat, a to na 22,2 miliardy korun.
Jedničkou byla loni síť prodejen Baumax, jejíž obrat se podle údajů Incoma Research a časopisu Moderní obchod zvýšil na 6,2 miliardy korun z 5,9 miliardy v roce 2004.
Druhý řetězec specializovaných prodejen Obi vykázal obrat šest miliard korun a třetí Hornbach 4,7 miliardy korun.
Společnost Mountfield podle odhadu firmy Incoma vykázala obrat 3,1 miliardy korun. Loňský žebříček pěti největších sítí hobbymarketů uzavřela s obratem 2,2 miliardy korun společnost Bauhaus.
V loňském roce si podle průzkumu Incoma Research hobbymarkety rozdělily již 57 procent českých zákazníků.
Infobox
HOBBYMARKETY TÁHNOU
- Nejvíce prodejen v roce 2005 měl Mountfield, a to 52. Baumax 23.
- Jedničkou podle obratu je Baumax, který utržil 6,2 miliardy. Na paty mu šlape OBI - kolem 6 miliard.
- Lidé nakupují v hobbymarketech také proto, že u nich můžou pohodlně zaparkovat. Ceny nehrají až takovou roli.
Ve srovnání s rokem 2004 vzrostl podíl zákazníků preferujících tyto prodejny o sedm procentních bodů.
"Nárůst počtu lidí, kteří dávají přednost některému z hobbymarketových řetězců, souvisí s rostoucím důrazem na profesionalitu," uvedl Zdeněk Skála z Incomy Research.
Hlavně mít kde zaparkovat
Dodal, že při výběru místa nákupu tohoto zboží patří mezi rozhodující faktory odbornost personálu prodejny.
Důležitou roli v rozhodování zákazníků podle průzkumu hraje také možnost zaparkovat u prodejny automobil. Ceny výrobků se objevují až na dalším místě.
"To je velký rozdíl například vůči nákupu potravin, kde ceny hrají mimořádnou roli. Typické je i to, že zákazníci přikládají velkou důležitost tomu, aby prodejna nabízela značkové zboží. Mezi rozhodujícími faktory to uvedla třetina všech zákazníků," podotkl Skála.