Poslanci dnes přehlasovali veto prezidenta a šrotovné se tak nakonec vyplácet přece jen bude. Odkdy se začne vyplácet a kolik na něj stát vyčlení, musí rozhodnout vláda. Podmínky pro získání příspěvku jsou ale jasné už teď. U osobních aut se bude podle zákona šrotovné ve výši 30 tisíc korun vztahovat na nová auta za cenu do půl milionu s emisemi pod 160 gramů na kilometr nebo s emisním limitem Euro4 a vyšším. Šrotovné 60 tisíc pak dostane ten, kdo si koupí osobní auto s hybridním motorem, elektromobil nebo auto na stlačený zemní plyn do ceny 700 tisíc. Podívali jsme se tedy na auta nabízená českými prodejci. Vybrali jsme vždy tu vyšší třídu auta, která se ještě vešla do cenového limitu, a prozkoumali jsme limity emisí. U některých vozů jsme napsali, že podmínky pro šrotovné splňují, přestože jejich průměrné emise přesahovaly povolenou hranici 160 g/km. Spadaly totiž do emisní kategorie Euro4. Tam, kde auto emise překročilo a výrobce emisní kategorii v technických parametrech neuvedl, jsme napsali, že auto, respektive určitý typ motoru podmínky pro šrotovné nesplňuje.