Praha - Rekordně malá plocha nových obchodů letos přibude v Čechách. Bude to pouhých 117 tisíc metrů čtverečních. Z velkých projektů se otevře pouze Galerie Harfa v Praze.
Přesto se, podle průzkumu realitní poradenské společnosti DTZ, obchodníkům navrací důvěra v český trh. Proto do Česka míří nové značky, jako je například španělský módní dům Desigual, německý výrobce módy Ulla Popken nebo italská módní společnost Carpisa.
Nové prodejny začínají otevírat i zavedené značky
V České republice také stále hledá franšízové či masterfranšízové partnery několik franšízových konceptů - například italská móda Persona, outlet Brand New Products, kosmetika Nicole, The Cheesecake shop a další. „Obrací se na nás další obchodní koncepty ze zahraničí. Dle všeho se obchodníkům pomalu vrací důvěra v český trh, jakkoliv jsou velice obezřetní při výběru místa pronájmu," shrnuje Lenka Dvořáková z DTZ.
Také řada již zastoupených značek opět letos obnovila expanzi. Například jde o Lindex, New Yorker, Takko Fashion, Gant, KIK, Deichmann, CCC, Cocodrillo, Naturhouse, dm drogerie, Rossmann, KIKA, IKEA, Sconto, Siko Koupelny, Komfort, Palace Cinemas, Baumax, Bauhaus, Expert Electro, Tesco, Kaufland, Žabka.