Praha - Nova v pololetí zůstala nejsledovanější televizní skupinou, a to v obou hlavních cílových kategoriích. Druhá příčka patřila stanicím České televize a třetí místo obsadila skupina Prima. Vyplývá to údajů sledovanosti ATO - Mediaresearch.
V širší cílové skupině diváků starších 15 let Nova obhájila těsné prvenství před Českou televizí. Zatímco komerční televize vykázala podíl 31,78 procenta, u veřejnoprávní ČT to bylo 31,17 procenta diváků. V obou případech šlo o meziroční zlepšení o zhruba procentní bod. Prima naopak v pololetí zaznamenala pokles na 20,97 procenta ze 23,21 procenta ve srovnatelném období loni.
V cílové skupině 15 až 54 let, kterou nejsilnější komerční stanice využívá při obchodních jednáních, měla Nova podíl na sledovanosti 35,83 procenta diváků, což znamenalo opět mírný meziroční nárůst. Veřejnoprávní skupina měla v této skupině podíl 27,46 procenta, o téměř tři procentní body meziročně více. Třetí příčku obsadily stanice FTV Prima, které celkem vykázaly podíl 20,12 procenta.
Nova spoléhá na Televizní noviny a seriály
"Nejdůležitějšími programovými pilíři první poloviny roku byly zpravodajské Televizní noviny, oblíbené seriály Ulice, Ordinace v růžové zahradě 2 a Doktoři z Počátků a také talentová show Hlas," okomentovala výsledky mluvčí Novy Anna Suchá.
Prima podle její mluvčí Kateřiny Vlasákové čelila rychlému nasazení jarního schéma ze strany Novy a silným investicím České televize, která uvedla například Případy prvního oddělení nebo První republiku a vysílala ZOH ze Soči, MS v hokeji a nyní MS ve fotbale. Dosažený podíl Primy tak hodnotí jako úspěch.
"Vedle stabilních úspěšných formátů Prostřeno, Zprávy FTV Prima, Cesty domů, Show Jana Krause, Partičky, další sezóny Máme rádi Česko a dalších, hodnotíme pozitivně i nové pořady Očima Josefa Klímy nebo Rozpal to šéfe," uvedla.
Mírně roste TV Barrandov
Pořadí zůstává stejné i při posuzování hlavního vysílacího času, takzvaného prime-time. V cílové skupině nad 15 let měla Nova podíl 37,83 procenta, Česká televize 29,98 procenta a FTV Prima 20,30 procenta diváků. V mladší cílové skupině 15 až 54 let to bylo pro Novu 40,64 procenta, Česká televize získala 27,35 procenta a televize Prima 20,27 procenta diváků.
Mírný nárůst diváckého podílu zaznamenala v prvním pololetí TV Barrandov, a to v cílové skupině na 15 let, kde si polepšila na 4,51 procenta. Naopak v mladší cílové skupině 15 až 54 let ztratila na 3,5 procenta.