San Francisco - Nikoli softwarová chyba, kterou lze snadno odstranit, nýbrž nevhodná anténa je podle testů vlivného amerického časopisu Consumer Reports příčinou toho, že nový telefon iPhone 4 společnosti Apple v určitých situacích ztrácí signál.
Časopis dokonce napsal, že koupi telefonu nedoporučuje. Podpořil tak ty jeho vlastníky, kteří již na Apple podali žaloby.
Přístroje iPhone 4 je možné ve Spojených státech používat pouze v síti operátora AT&T. Časopis uvedl, že tato síť ale nemusí být nezbytně hlavním viníkem, který je za problémy přístroje zodpovědný. Kvůli špatné anténě se uživatelům stává, že mají slabý signál, a tedy špatný příjem. Výjimkou ale nejsou ani úplné výpadky hovorů.
Zájem o iPhone 4 je přitom obrovský. Jen za první tři dny od uvedení na trh prodala Apple zhruba 1,7 miliónu kusů.
Lidé budou brát tvrzení časopisu vážně
Analytik společnosti Kaufman Bros Shaw Wu řekl, že jej postoj časopisu k novému přístroji iPhone překvapuje. Doporučení, která časopis vydává, jsou pro řadu lidí důležitým vodítkem před nákupem, takže verdikt časopisu musí brát Apple velmi vážně. Lze tedy předpokládat, že zamítavé doporučení může mít vliv na prodejnost přístroje."Consumer Reports je publikace, která má respekt. Toto by mohlo mít vliv na prodej přístrojů iPhone," podotkl Wu.
Časopis Consumer Reports patří k neziskovým organizacím a zkoumá kvalitu široké škály zboží, od automobilů po televizory. Časopis testoval i další telefonní přístroje, včetně iPhone 3GS od stejného výrobce, ale i přístroj Pre, jehož výrobcem je jiná americká společnost Palm. Žádný z testovaných přístrojů problémy se ztrátou signálu neměl.