Největší tržby měl opět řetezec Makro

ČTK, eko
1. 2. 2006 9:18
Praha - Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce podle předběžných výsledků analytické firmy Incoma Research vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun.

První místo na loňském žebříčku největších obchodníků patřilo stejně jako v roce 2004 velkoobchodnímu řetězci Makro Cash & Carry.

Na druhé příčce loni poprvé skončila společnost Schwarz ČR, která provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl; z pohledu tržeb předběhla do té doby druhý obchodní řetězec Ahold.

Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research řekl, že zatímco tržby deseti největších obchodních firem loni vzrostly o 5,2 procenta, jejich celkové prodejní plochy se zvětšily o 16 procent. "Z toho je zřejmé, jak výrazně klesá produktivita prodejních ploch. Projevuje se zde jak otevírání prodejen v méně výhodných lokalitách, tak rostoucí konkurence," uvedl Skála.

 

Právě se děje

Další zprávy