Praha - Čeští řidiči si od začátku roku do konce dubna pořídili přes 42 tisíc nových osobních aut. To je o osm procent více než za stejné období loni. Nejvíc bylo tradičně škodovek.
Jejich podíl ale mírně klesl. Oproti loňsku jich bylo o zhruba o pět stovek méně. Největší tuzemská automobilka tak letos za první kvartál prodala přes 15 600 vozů.
Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců aut.
Druhý za nejoblíbenější Škodovkou skončil v kategorii osobních vozů Renault, který prodal 2 681 aut, a třetí příčka patří Volkswagenu s 2 354 prodanými vozy. Jen zhruba o dvacet vozů méně prodal Peugeot.
Prodej náklaďáků a autobusů klesl
Více než osobních aut přibylo lehkých užitkových vozů. Jejich prodej se zvýšil o čtvrtinu na 17 588 aut.
V této kategorii skončila s téměř čtyřmi tisíci vozy opět Škoda. Za ní se umístil Volkswagen s prodejem 2 040 automobilů. Následuje Ford s prodejem 1 963 automobilů.
Prodej nákladních aut naopak do dubna poklesl o více než pětinu na 3 255 vozů. Nejvíce, 554 aut, prodal Mercedes Benz, následovala Scania, která prodala o osm vozidel méně, a třetí skončil MAN s odbytem 513 aut.
Pokles zaznamenal i trh autobusů. Jejich prodej se snížil o 29 procent na 221 vozů. Nejlépe se vedlo domácí značce SOR, která prodala 60 autobusů, následovaly Irisbus s prodejem 51 vozů a Karosa, která prodala 18 autobusů.