Kutilové utratili bezmála 24 miliard

dkl, čtk
16. 5. 2007 12:20
Obří hobbymarkety vytlačují drobné obchodníky
Foto: Obi

Praha - O další více než miliardu korun si loni polepšily hobbymarkety v Česku. Dohromady si podle odhadů společnosti Incoma Research přišly na 23,8 miliard korun.

V posledních letech totiž stále více Čechů při nákupu potřeb pro kutily, řemeslníky a zahrádkáře míří právě do těchto  specializovaných obchodů.

O první místo se dělí dva giganti, Obi a Baumax, kteří do svých pokladen loni získali každý 6,5 miliardy korun.

Třetí příčku si odnesl Hornbach Baumarkt. Jenže zatímco výše zmíněné řetězce mají přes dvacet poboček, Hornbach si vystačil s pěti obchody.

Infobox

  • 1. Obi, tržby 6,5 miliardy*
  • 2. Buamax, tržby 6,5 miliardy
  • 3. Hornbach, tržby 5,3*
  • 4. Mountfield, tržby 3,1*
  • 5. Bauhaus, tržby 2,4*

* odhad Incoma Research

Naopak čtvrtý Mountfield, jenž se zaměřuje na zahradní techniku, utržil 3,1 miliardy ve více než padesáti prodejnách.

Kutilové mají velké rádi

Obliba hobbymarketů v Česku roste a již v nich pravidelně nakupuje více než polovina českých kutilů. Například v roce 2005 jim podle průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha dávalo přednost 57 procent zákazníků.

V roce 2000 přitom tento ukazatel činil 40 procent.

Foto: Obi

"Nárůst počtu lidí, kteří dávají přednost některému z hobbymarketových řetězců, souvisí s rostoucím důrazem na profesionalitu," uvedl Zdeněk Skála z Incoma Research.

Mohutné expanze kutilských "chrámů" se ale Česko nedočká. Baumax letos neotevře ani jeden, Mountfield přidá jen jednu či dvě prodejny.

V některých regionech již kvůli tlaku velkých hobbymarketů výrazně ubylo malých obchodů zaměřených na potřeby pro kutily a zahrádkáře. Malí obchodníci podle odborníků mohou hobbymarketům konkurovat, pokud nabídnou kvalitní služby.

 

Právě se děje

Další zprávy