Praha - Tuzemský výrobce nealkoholických nápojů Kofola koupil 75procentní podíl v rodinné firmě UGO juice. Převzal tak síť 14 fresh barů v šesti českých krajských městech a na Slovensku.
U tohoto počtu ale nezůstane. V budoucnu plánuje Kofola síť fresh barů na obou trzích rozšířit, a to jak formou vlastních provozoven, tak franšízy.
Převzetím majoritního podílu UGO juice se podle šéfa Kofoly Jannise Samarase firmě otevírá úplně nový segment nápojů. Po roce příprav se na pultech českých obchodů objeví také čerstvé zeleninové šťávy v lahvičkách UGO. Kombinovat budou jablečnou příchuť se zeleninovými šťávami. Nápoje tak budou k dostání buď se samotnou jablečnou příchutí či v kombinaci s mrkví, řepou, celerem nebo červeným zelím.
Díky využití takzvané paskalizace (ošetření vysokým tlakem) mají šťávy vydržet při uchování v chladu až tři týdny. Na jednu lahvičku s objemem dvou decilitrů spotřebuje firma půl kila čerstvého ovoce a zeleniny.
Kofola je tu půl století. Podívejte, jak se změnila:
Skupina Kofola působí na čtyřech trzích střední a východní Evropy. Kromě ČR a Slovenska má výrobní závody také v Rusku a Polsku. Firma zaměstnává celkem 2000 lidí, přičemž v samotné České republice má 700 zaměstnanců.
Do produktového portfolia Kofoly patří tradiční kolový nápoj s identickým názvem, ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, pramenitá voda Rajec či Top Topic nebo Semtex a Erektus. V únoru letošního roku se Kofola stala také výhradním distributorem značek Evian a Badoit.