Katalog Neckermann u nás končí, porazily ho e-shopy

ČTK ČTK
30. 12. 2011 13:10
Německý zásilkový obchod ukončuje působení v celé východní Evropě, může za to i krize
Foto: Ondřej Besperát

Praha - Zásilkový obchod Neckermann ukončil v Česku činnost a na začátku prosince zavřel svůj internetový obchod. Společnost Neckermann to oznámila na svých internetových stránkách www.neckermann.cz.

Německá obchodní skupina Neckermann se letos rozhodla stáhnout ze střední a východní Evropy. Neckermann má v závěru letošního roku přestat fungovat nejen v Česku, ale také na Slovensku, ve Slovinsku, v Chorvatsku a na Ukrajině.

"Bohužel musíme oznámit, že společnost Neckermann ukončila s platností od 9. prosince svou činnost na českém trhu. Z tohoto důvodu byla ukončena platnost veškerých vydaných katalogů a zároveň byl ukončen provoz internetového obchodu na stránkách www.neckermann.cz," stojí v prohlášení vedení české pobočky společnosti Neckermann, která vyřídí objednávky zboží přijaté do 8. prosince.

O práci přijde v Česku jen šest lidí

Zásilkový obchod Neckermann v Česku ročně utržil několik stovek milionů korun. Naposledy zveřejnil hospodářské výsledky za rok 2008, kdy jeho tržby obnášely 472 milionů korun. Společnost Neckermann tehdy vykázala zisk 25 milionů korun.

"S koncem roku pozastavíme obchody ve střední a východní Evropě. Zaměříme se více na Rakousko," řekl letos v září deníku Kurier Thorsten van der Velten, šéf dceřiné společnosti Neckermann Rakousko. Právě rakouská pobočka měla středoevropské a východoevropské trhy na starosti. V Česku by měl Neckermann kvůli ukončení obchodní činnosti zrušit zhruba šest pracovních míst.

Po zavření poboček v pěti zemích střední a východní Evropy bude Neckermann zastoupen v Německu, Rakousku, zemích Beneluxu a ve Švýcarsku. Celkový obrat skupiny činil v loňském roce 1,29 miliardy eur (zhruba 33,2 miliardy Kč), z toho 871 milionů eur v Německu.

Zásilkové domy už několik let čelí konkurenci internetových obchodů a navíc na svých tržbách pocítily i hospodářkou krizi. Celkový obrat tuzemských zásilkových obchodů v letech 2009 a 2010 každoročně klesl o 300 milionů korun. Letos by zásilkové obchody podle odhadu ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka měly udržet obrat na loňské úrovni 6,5 miliardy korun, a to i díky tomu, že stále větší část tržeb získávají pomocí internetu.

Mezi hlavní hráče na tuzemském trhu nyní patří zásilkové obchody Halens (dřív Quelle) či OTTO, které mají několik stovek tisíc zákazníků. Nový zásilkový obchod loni na jaře zprovoznila v ČR také výrobní družstva.

 

Právě se děje

Další zprávy