Hypernovu opět zachvátí šílenství

Marek Odstrčilík
28. 4. 2006 16:30
Praha - Během dnešní noci si slev milující užijí. Hypernova pro ně opět připravila v několika vybraných prodejnách akci, ve které od 22.00 hodin bude nabízet některé své zboží až s 80 procentní slevou.

Akce nazvaná Slet slev skončí až s odchodem posledního zákazníka.

Podle Kateřiny Černé z oddělení komunikace společnosti Ahold tak bude mít každý dostatek času na výběr kvalitního zboží za velmi výhodnou cenu.

"Původně jsme měli tuto druhou akci naplánovanou na čtvrtek, ale zákazníci preferují pátek, kdy druhý den nemusejí vstávat do zaměstnání. Tak jsme jim den sletu slev uzpůsobili," dodává Černá.

"Stejnou akci jsme pořádali 13. dubna. Na prodejnách jsme hned po desáté hodině ve většině otevřených Hypernov měli více zákazníků než na Vánoce. Akce se nám podařila, protože jsme zboží vyprodali a lidé tentokrát nakupovali i jiné zboží," říká Kateřina Černá.

Ahold uspořádal noční slevy zkušebně už loni v červenci v jedenácti Hypernovách. Už tehdy zaplnily například prodejnu Hypernova Praze-Nových Butovicích stovky lidí.

Podle tiskové mluvčí České obchodní inspekce Miloslavy Fléglové by si lidé měli dát pozor hlavně na to, aby cena zboží odpovídala deklarovaným slevám. "Při výprodejích nejčastěji dochází k tomu, že výrobku chybí povinné informace o způsobu použití a údržby v českém jazyce a chybí informace o významu použitých symbolů."

Zákazník by si měl nechat v klidu výrobek předvést a neměl by opomenout řádně vyplněný doklad a záruční list," uvedla Fléglová.

Ojedinělé noční slevové akce

Řetězce sázejí na klasické výprodeje po Vánocích či na konci léta, kdy ceny sezónního zboží každoročně klesají až o několik desítek procent. Například letos na přelomu roku se zimní oblečení prodávalo až o 80 procent levněji.

Už tradičně masové výprodeje provázejí problémy s dodržováním zákonů. Například při kontrolách letošních novoročních výprodejů pracovníci České obchodní inspekce zjistili předražení "původních cen" až o 327 korun.

Někteří obchodníci měli také problémy se zásobováním prodejen výrobky inzerovanými v nabídkových letácích.

Jarní sestřih ala Tesco

Podle tiskové mluvčí Tesco Stores Jany Matouškové firma podobné "noční slevy" nepřipravuje. "Zaměřujeme se na trvalé snižování cen. Nyní  v akci Jarní sestřih cen zlevňujeme dalších 2000 výrobků, přičemž u čtvrtiny výrobků došlo ke snížení o deset procent," říká Matoušková.

"Ceny upravujeme tak, aby byly nižší nebo srovnatelné s konkurencí. Na cenách pracuje cenový tým čítající osm zaměstnanců, kteří navíc využívají pomoc specializované agentury. Týdně tato agentura věnuje přibližně 500 hodin sledování cen na trhu. Celkem je týdně sledováno na 9500 výrobků," dodává Matoušková

 

Právě se děje

Další zprávy