Praha - Pověst Čechů coby domácích kutilů a zahrádkářů je zřejmě nezničitelná, navzdory krizovému poklesu tržeb. Řetězce, které se na zboží pro kutily a zahrádkáře specializují, oznamují další expanzi.
Nejnověji Hornbach oznámil, že na jaře příštího roku otevře dvě nové prodejny - v Plzni a Ostravě. Tím však jeho plánovaná expanze na českém trhu zdaleka nekončí.
Výhledově plánuje společnost počet svých poboček, kterých má v Česku nyní šest, téměř ztrojnásobit.
"V dalších pěti letech by mělo dojít k výstavbě až dalších tří filiálek. V dlouhodobém horizontu plánujeme v České republice rozšířit síť prodejen na 13 až 15 marketů pro stavbu a zahradu," upozornil generální ředitel společnosti Hornbach Baumarkt pro Česko a Slovensko May Meulenberg.
Dodal také, že plánovanou expanzi zpomalila ji však ekonomická krize.
"V současné době se ale hospodářství postupně vzpamatovává a my jsme svědky toho, že se maloobchod znovu pozvolna zotavuje. Ve srovnání s konkurencí jsme dopady krize pocítili nejméně. Za poslední tři měsíce se obrat opět výrazně zvýšil. Trend je pozitivní," dodal Meulenberg.
Podle odhadů společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod poklesly v loňském roce poprvé po letech růstu celkové tržby pěti největších řetězců s potřebami pro kutily o 2,2 miliardy korun. Ještě o rok dříve přitom rostly o 4,5 miliardy.