Stockholm, Praha - V prodejnách H&M, které existují na trhu déle než rok, se v letošním září prodalo méně oblečení než v září 2010. Tržby se snížily o sedm procent.
Pokud do srovnání započítáme 252 nových prodejen, které společnost od loňského září otevřela, pak tržby rostly o tři procenta.
Méně se prodávalo například podzimního oblečení, a to hlavně vinou teplého počasí, kterým se minulý měsíc vyznačoval.
"Se začátkem října se ve většině evropských zemí zhoršilo počasí, což přivede zákazníky zpátky do obchodů. Věřím tedy, že tento měsíc, se společnosti bude dařit ještě lépe," říká analytik Nicolaj Jeppesen agentuře Reuters.
Drahá bavlna má zásadní vliv
Jak ale Reuters upozorňuje, celkové tržby firmy se již čtyři po sobě jdoucí kvartály snižují. Důvodem jsou mimo zdražující komodity. "Dopady vysokých cen bavlny budou vidět i nadále," uvedli zástupci společnosti.
Za období od prosince 2010 do konce srpna 2011 zaznamenala firma nárůst tržeb o 5 procent ve všech prodejnách. Pokud se do srovnání zahrnou pouze obchody, které již loni existovaly, pak se výsledek nezměnil.
Skupina ke konci letošního září provozovala ve 41 zemích 2363 obchodů. Za rok 2010 utržila téměř 127 tisíc švédských korun a zaměstnávala 87 tisíc pracovníků.
Po značce Zara se jedná o druhého největšího maloobchodníka s oděvy v Evropě. Za jeho výhodu odborníci označují hlavně hustou síť prodejen a politiku nízkých cen.