Firmy dávají na tv reklamu o pětinu více

9. 11. 2005 15:35
Praha - Hrubé výdaje firem bez slev na televizní reklamu v říjnu stouply meziročně o 19 procent. Firmy celkem vydaly 2,55 miliardy korun.

Je to o 406 milionů více ve srovnání se stejným obdobím loni. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.

Televizní stanice odvysílaly letos v říjnu o 5620 spotů více než loni, což představuje časový úsek v délce 39 hodin. Zatímco Nova nabídla o 38 hodin reklamy více, celkový čas reklam na Primě se snížil o 42 minut.

Prima si však polepšila ve sledovanosti reklam, na čemž má zřejmě podíl i divácky úspěšná reality show VyVolení. Svůj podíl na odvysílaných GRP bodech, pomoci kterých se udává zásah reklamy u diváků, zvýšila meziročně o 4,1 bodu na 30,5 procenta.

Naopak podíl Novy meziročně poklesl o 3,4 bodu na 59,3 procenta. Podíl ČT na odvysílaných GRP klesl o sedm desetin bodu na 10,1 procenta.

Pět největších inzerentů v říjnu dalo na TV reklamu přes 590 milionů korun, tedy více než 23 procent všech hrubých výdajů. Největším inzerentem bylo v říjnu Nestlé (155,5 milionu korun), následuje T-Mobile (136,8 milionu), Danone (109,6 milionu), Procter & Gamble (99,6 milionu) a Walmark (88,3 milionu).

K firmám, které loni v říjnu v televizi neinzerovaly a letos ano, patří mimo jiné Rudolf Jelínek Vizovice, Callin či Pfizer.

 

Právě se děje

Další zprávy