Podle tiskového mluvčího České pošty Ladislava Vančury se kontrola bude týkat také doručování předplacených časopisů.
Doručování direct mailu je považováno za velmi lukrativní oblast reklamního trhu. Česká pošta dosahuje na reklamních zásilkách obratu zhruba 800 milionů korun ročně.
Na trhu jí konkuruje například společnost Mediaservis, která se v minulosti s poštou o možnost nabízet služby přela.
Minulý rok poslanecká sněmovna navrhovala jednoznačně zařadit doručování reklamních či propagačních zásilek do 100 gramů do tzv. poštovní výhrady, tedy služeb, které může poskytovat jen Česká pošta.
Pod hrozbou sankcí EU nakonec poslanci od striktní úpravy v novele poštovního zákona upustili.
Zákon tak nadále nabízí dva výklady, podle jednoho má na službu monopol Česká pošta, podle jiného je tento trh liberalizovaný.
Pošta provozuje 3400 poboček a zaměstnává přes 38.000 lidí. Firmě se letos zúžil monopol na doručování dopisů a psaní z hmotnosti do 100 gramů na polovinu.