Lucemburk - Luxusní značka Christian Dior má právo zabránit prodeji svého zboží ve výprodeji. Zasahuje to totiž do image elegance a prestiže, který produktům této značky propůjčuje dojem luxusu. Rozhodl o tom ve čtvrtek Evropský soudní dvůr.
Před devíti lety uzavřela společnost Dior se společností Société industrielle lingerie (SIL) licenční smlouvu k ochranné známce na výrobu a distribuci dámského prádla označeného ochrannou známkou Christian Dior.
Bez souhlasu žádný prodej
Podle smlouvy se společnost SIL za účelem zachování proslulosti a prestiže ochranné známky Dior zavázala neprodávat tyto výrobky hlavně prodejcům, kteří nepatří k vybrané distribuční síti, pokud k takovémuto prodeji neobdrží písemný souhlas Dioru.
Firma SIL byla zároveň povinen přijmout veškerá opatření k tomu, aby zajistila dodržování tohoto pravidla svými distributory nebo maloobchodníky.
Společnost SIL se ale dostala do hospodářských potíží a prodala zboží označené ochrannou známkou Dior společnosti Copad, která se zabývá výprodejem.
Dior následně reagoval podáním žaloby na obě firmy pro porušení práv z ochranné známky, zatímco firmy zapojené do dalšího prodeje se bránily tím, že dotčené výrobky byly uvedeny na trh v takzvaném Evropském hospodářském prostoru se souhlasem společnosti Dior.
Soud dal nakonec za pravdu Dioru.