Praha - Tuzemský výrobce kosmetiky Dermacol se loni propadl do ztráty 2,36 milionu korun. O rok dříve firma vydělala téměř 27 milionů korun. Tržby Dermacolu loni meziročně klesly o devět procent na 205 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné ve Sbírce listin.
Dermacol loni plánoval utržit 279 milionů korun. Nesplnění plánu podle výroční zprávy souvisí s nevyužitím nových výrobních kapacit a s pomalým získáním obchodních partnerů pro výrobu kosmetických výrobků pod jinou značkou.
Firmě přinesly značné náklady stavební úpravy ve výrobním závodě v Brně. Rozšíření výrobních prostor má společnosti umožnit expanzi především na zahraniční trhy.
V loňském roce Dermacol zvýšil svůj podíl na trhu dekorativní kosmetiky. Na trhu pleťové a tělové kosmetiky zaznamenala firma stagnaci až mírný pokles. Podíl společnosti na trzích sluneční a koupelnové kosmetiky se snížil.
Letos chce firma utržit 245 milionů korun. Komerční aktivity, kromě posílení své tržní pozice v Česku, chce Dermacol směřovat na posílení trhů v Německu, Velké Británii a Rusku. Firma loni v ČR zaměstnávala 144 lidí.
Bezmála stoprocentní podíl v Dermacolu ještě loni držela společnost Alphaduct se sídlem v Brně. Letos koupila 70procentní podíl Dermacolu za zhruba 240 milionů korun britská firma McBride. McBride je významným evropským dodavatelem produktů pro péči o domácnost a osobní hygienu.