reklama
 
 

ČOI varuje před kolotoči i nafukovacími hrady

19. 10. 2011 14:40
Závadu objevili inspektoři při každé desáté kontrole

Praha - Kolotoče, trampolíny, lanová centra a skákací hrady mají jedno společné. Ve všech případech hrozí zákazníkům riziko, které sami nezvládnou rozpoznat, ani se proti němu nemohou bránit.

Česká obchodní inspekce (ČOI) našla nedostatky u jedné desetiny všech kontrolovaných atrakcí. Na Matějské pouti přitom objevila závady v patnácti případech. ČOI o tom informovala ve své zprávě.

Poškozená lana a chybějící zábradlí

Mezi nedostatky prostředků lidové zábavy, jak ČOI souhrnně tyto atrakce označuje, patřilo chybějící zábradlí nebo zábrany, které by zamezily vstupu osob při provozu atrakce. Kromě toho inspektoři narazili na neukotvené nafukovací hrady, poškozené napínací lano nebo karabiny na uchycení sítě.

Stejně tak zjistili, že některé závady, na které se při povinné roční prohlídce přišlo, provozovatelé dosud neodstranili.

Kontrolovat bezpečnost prostředků lidové zábavy se ČOI rozhodla poté, co na nich v uplynulých letech došlo k několika úrazům včetně dvou smrtelných. V prvním případě pasažér vypadnul z lavice během provozu atrakce Surf, podruhé zemřel učitel při zorbingu.

Ke zraněním došlo například na nafukovací matraci, kterou vítr vynesl do vzduchu a z níž následně dva chlapci spadli, v lanovém centru v Peci pod Sněžkou nebo na trampolíně, kdy dítě propadlo mezerou mezi ochrannou sítí a trampolínou.

V letošním roce se zatím udál pouze jeden lehký úraz. K tomu došlo ve strašidelném hradě na Matějské pouti.

V areálu pražského Výstaviště, kde se pouť koná, provedli inspektoři kontrolu u šestnácti různých výrobců. Kromě toho prověřovali dalších 158 provozovatelů a celkem 346 atrakcí. U 34 z nich hlásili závadu.

Za ohroženou skupinu považuje ČOI zvláště děti a osoby s omezenou schopností pohybu nebo orientace.

autor: Tereza Holanová | 19. 10. 2011 14:40

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama