Praha - Nadnárodní společnost Coca-Cola má problém s jedním ze svých nápojů: od úterý postupně stahuje z obchodů jednu šarži citrónové Bonaqui.
"Tato šarže nesplňuje interní předpisy na kvalitu a zachování dobrého jména značky," oznámila Coca-Cola písemně svým odběratelům.
Limonády od Coca-Coly jdou pryč z malých prodejen, benzínových pump, ale i velkých řetězců. Podle informací Aktuálně.cz se problém týká až statitisíců lahví této značky balené vody.
Někteří zatím netuší
Coca-Cola už oslovila deset tisíc svých odběratelů. Dalších osm tisíc plánuje oslovit v příštích dnech.
"Bonaqua Citron nesplňuje naše interní požadavky na kvalitu. Přestože nepředstavuje žádné zdravotní riziko pro spotřebitele, rozhodli jsme se z preventivních důvodů stáhnout tento výrobek z českého trhu. Výrobek Bonaqua Citron nahrazujeme čerstvě vyrobenou šarží," uvedl Milan Luzum, tiskový mluvčí Coca-Cola Beverages Česká republika.
Luzum dále řekl, že firma o stažení výrobku z trhu předběžně informovala pražský inspektorát Státní zemědělské a potravinářské inspekce. "Dohodli jsme se na předání podrobné písemné zprávy, kterou nyní dokončujeme," sdělil Luzum.
Odběratelé většinou reagovali rychle. Nyní už se v jejich prodejnách zákazníci k vodám, které nesplňovaly interní předpisy na kvalitu, nedostanou.
Vody zmizely například z prodejních ploch Aholdu, tedy obchodů Albert a Hypernova.
Zdraví prý ohroženo není
Problém se týkal jen konkrétní šarže, tedy jen části citronových limonád. Coca Cola je měla hlavně v distribučním centru, ale některé palety už byly i na prodejnách.
Stažení části dodávky potvrdil také Interspar.
Kromě neochucených vod nabízí řada Bonaqua i pomerančovou a právě citrónovou příchuť. Výrobky Bonaqua nedávno dostaly novou podobu. Změnila se nejen etiketa, ale i tvar láhve. Nově Coca-Cola připravila i verzi o velikosti 0,75 litru.