Počet registrovaných nových vozů v Česku se v březnu meziročně zvýšil o 4,3 procenta na 11 766 aut. Česko tak jede opačnou cestou než Evropská unie.
V celé EU totiž počet nových aut ve stejném období klesl o 0,3 procenta na 1,78 milionu. Vyplývá to z údajů, které dnes na internetu zveřejnila asociace evropských automobilek ACEA.
Ve skupině deseti nových členských států unie ale Česko v růstu prodeje aut zaostává. V těchto zemích registrace aut vyskočily o 13,6 procenta na 100 706 vozů. ACEA do údajů z regionu zahrnula i Bulharsko a Rumunsko, neuvádí ale Maltu a Kypr.
Škoda před konkurencí
Tuzemská automobilka Škoda si na evropském trhu zvýšila meziročně podíl z 2,5 na 2,7 procenta. Řidiči si v Evropě (EU včetně Islandu, Norska a Švýcarska) v březnu zaregistrovali 48 424 škodovek, což představuje meziroční nárůst o 4,6 procenta.
Pro letošní rok si Škodovka připravila další novinky, kterými chce podíl na trhu dále zvyšovat. Jednou z nich je Fabie v novém designu, která bude stát zhruba od čtvrt do půl milionu korun. Další je například Octavia Scout.
Škodovce ale na domácím i evropském trhu roste stále silnější konkurence zejména v podobě korejských vozů. Ty už se vyrábí ve slovenské Žilině v továrně Kia. Brzy k nim sjedou i auta z pásů nošovické továrny Hyundai.
Celá skupina Volkswagen, do níž mladoboleslavská Škoda Auto patří, zvýšila prodej o 2,2 procenta na 341.755 vozů. Skupina Volkswagen si tak v Evropě drží první pozici, její podíl na trhu vzrostl z 18,3 procenta loni v březnu na 18,8 procenta letos.
Následovaly ji francouzská PSA Group, jejíž podíl stoupl o 0,1 procentního bodu na 12,6 procenta, a skupina Ford, které vzrostl podíl na 11,9 z 11,8 procenta.