Praha - Finanční krize mění chování lidí už i v českých obchodech. Zákazníci přiznávají, že nákup některých druhů zboží odkládají na pozdější dobu.
Lidé si stále častěji odpírají především nákup nových televizí, bílé elektroniky a značkového oblečení. Vyplývá to z průzkumu Shopping Monitor, který dnes zveřejnila společnost GFK Group. Tento trend potvrzují i někteří obchodníci, kteří v posledních měsících již zaznamenali stagnaci tržeb.
„Ještě se ale v České republice ve velkém neprojevil druhý aspekt, který je s ekonomickou krizí spojen, a tím je cenová citlivost na jednotlivé výrobky," říká Zdeněk Skála, z agentury Incoma Research, která spadá do skupiny GFK Group. Češi tak zatím drobné rozdíly například mezi cenami jogurtů od různých firem příliš neřeší. To se ale podle Skály může v příštím roce změnit.
Zatímco pro Čechy zatím není cena výrobků na prvním místě při výběru obchodů, v západní Evropě a USA se cenová priorita mezi zákazníky již letos plně projevila.