Praha - První z 97 prodejen, které Billa převzala od konkurenční Delvity, už bude během víkendu předělaná. Zmizí všechna loga Delvity, nahradí je nová, upraven bude i sortiment.
Informaci Aktuálně.cz sdělila mediální zástupkyně řetězce Beata Bartošová.
V pondělí 16. července tak bude na pražském Karlově náměstí otevřena 83. česká prodejna s logem Billy. První den budou mít do nové prodejny přístup jen novináři, od úterý pak zákazníci.
Dalších 95 prodejen Billy přibude během dvou let předěláním zbylých obchodů Delvity, které Billa otevře. Jednu se už nyní rozhodla zavřít. K tomu chce každý rok řetězec stavět zhruba osm zcela nových prodejen ročně.
SOUVISLOSTI:
- Tesco, Billa a další..Přibudou desítky supermarketů - více ZDE
- Billa ovládla Delvitu. Zákazníci to uvidí v létě - více ZDE
Supermarkety Delvita byly prodány za cenu 100 miliónů eur (asi 2,8 miliardy korun). Tato transakce již byla schválena Evropskou komisí, podle níž fúze nebude mít žádné zásadní dopady na konkurenční prostředí v Česku.
Obchodní řetězec Billa plánuje po převzetí Delvity v Česku do roku 2008 zdvojnásobit tržby na 600 milionů eur (17 miliardy korun) z loňských 300 milionů eur (8,5 miliardy korun). Podíl Billy na českém trhu s potravinami a drogistickým zbožím by měl vzrůst téměř na osm procent.
Billa je společně s diskontními prodejnami Penny Market součástí německé skupiny REWE Group. Ta nyní v Česku provozuje zhruba 240 prodejen.
REWE Group loni mezi deseti největšími obchodníky v Česku připadlo s odhadovanými tržbami 25,8 miliardy korun páté místo.
První příčka patřila podle předběžných údajů společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod skupině Schwarz (43,5 miliardy korun), která na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Delvita byla až desátá a její odhadované tržby v roce 2006 činily 8,8 miliardy korun.