Praha - Rodinný pivovar Bernard vyzval lídra pivního trhu, Plzeňský Prazdroj, k souboji o to, kdo vyrábí lepší nealkoholické pivo.
Prazdroj v reklamní kampani tvrdí, že jeho nealko Radegast Birell "chutí převyšuje ostatní". Podle spolumajitele humpoleckého pivovaru Stanislava Bernarda je toto tvrzení "nabubřelé a neopodstatněné" a Prazdroj jej má dokázat ve vzájemném duelu.
Nabídku k otevřenému souboji v pondělí Bernard zaslal v otevřeném dopise přímo generálnímu řediteli Prazdroje Dougu Brodmanovi. Garantem degustačního klání by v případě, že plzeňský pivovar nabídku přijme, bylo Sdružení přátel piva coby nezávislý subjekt.
"V českém pivním světě, stejně jako v zahraničí, probíhají spousty pivních anket a degustačních soutěží, ať už jsou v porotě odborní a vyškolení degustátoři, nebo příznivci piva. Chuťové pohárky milionů spotřebitelů už daly odpověď," uvedl šéf Prazdroje Brodman s odvoláním na to, že Birell má tržní podíl 60 procent a je tedy nejkupovanějším pivem své kategorie.
Přímé odpovědi na výzvu k pivnímu souboji s Bernardem se vyhnul. "V mnohých soutěžích jsou na startovní čáře jak Birell, tak konkurenční nealko piva," uvedl Brodman.
O tom, které pivo je lepší, by v Bernardem navrhovaném porovnání dvou anonymních vzorků piva rozhodovalo 25 degustátorů z ulice, uvedli zástupci Sdružení přátel piva.
"Pevně věříme, že Plzeňský Prazdroj tuto výzvu nakonec statečně přijme a v duelu Bernard vs. Birell dokáže to, co tvrdí," uvedl Bernard.
Radegast Birell podle něj v minulosti skutečně nejlepším nealkoholickým pivem byl, několik let tomu tak prý již není. Kategorické tvrzení v reklamě Prazdroje považuje Bernard za neetické vůči ostatním pivovarům. Pokud Birell souboj se světlým nealkoholickým pivem "Bernard s čistou hlavou" prohraje, měl by okamžitě ukončit svoji reklamní kampaň.
David proti Goliášovi
V porovnání ročního výstavu je Bernard proti Prazdroji trpaslíkem.
Zatímco humpolecký pivovar loni uvařil 204.000 hektolitrů piva, Prazdroj loni v tuzemsku i zahraničí prodal 10,5 milionu hl. Zatímco lídrovi trhu však podobně jako většině velkých hráčů na trhu v důsledku ekonomické krize prodeje klesly o necelé dvě procenta, Bernardu se naopak zvýšily téměř o devět procent.
Tuzemské pivovary loni vyrobily zhruba o šest procent méně piva než v roce 2008. Výroba nealkoholického piva se snižovala pomaleji a klesla asi jen o procento. Na celkové spotřebě má nealko pivo v Česku téměř čtyřprocentní podíl. Radegast Birell je nejprodávanější značkou nealkoholického piva v zemi.