Praha - Češi nakupují v celé Evropě nejvíce spotřební elektroniky přes internet. V e-shopech se jí prodá třetina, tento podíl je o deset procent vyšší než v Německu nebo Velké Británii. Vyplývá to z průzkumu GfK za rok 2012, který zveřejnila společnost Datart.
"Za vysokým podílem on-line nákupů stojí velmi dobře rozvinutá poštovní infrastruktura, přibližně stejný počet e-shopů, jako má Anglie, rapidní rozvoj internetu po revoluci a existence lokálních online značek," uvádí ředitel on-line divize Datart International Jiří Navrátil. Češi proto podle něj mají stále větší zájem nakupovat přes internet.
"V prodeji elektroniky nabízíme dokonce lepší služby než Německo či Velká Británie, konkrétně například v logistice. V Česku jsou lidé zvyklí, že mohou využít službu doručení v den objednávky. V Evropě to ale vůbec není běžnou a pro zákazníky levnou záležitostí," dodává Navrátil.
Počet internetových obchodů v Česku loni stoupl o 16 procent na 37 tisíc, vyplývá z údajů internetového srovnávače cen Heureka.cz. Češi letos podle odhadů utratí v e-shopech téměř 50 miliard korun. On-line se v Česku prodá až šest procent veškerého zboží.