Praha - Čeští uživatelé internetu stráví denně na sociálních sítích v průměru 159 minut, tedy zhruba dvě a půl hodiny. Pětina z nich se na těchto sítích pohybuje přes čtyři hodiny za den. Vyplývá to z průzkumu, který v prvním čtvrtletí letošního roku realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.
Téměř čtvrtina respondentů uvedla, že sociální média používá jednu až dvě hodiny denně. Naopak půl hodiny a méně stráví denně na sociálních sítích 21 procent uživatelů. Sociální sítě přitom využívají téměř všichni lidé s přístupme na internet - jen tři procenta je nevyužívají.
"Zatímco v počtu spíše pasivních uživatelů vede v Česku YouTube, který používá zhruba 94 procent uživatelů internetu, z pohledu aktivního vkládání příspěvků dominuje jednoznačně Facebook, na který alespoň jednou týdně přispívá přes 43 procent uživatelů, z toho 19 procent denně," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
S výrazným odstupem za Facebookem pak následují v aktivním využívání Instagram a Twitter, kam své příspěvky posílá alespoň jednou týdně zhruba pět procent uživatelů.