Čedok chce zpět pozici jedničky na českém trhu. Pomoci mají společné nákupy s Poláky

ČTK ČTK
8. 11. 2016 11:52
Česká cestovní kancelář může podle generálního ředitele Čedoku Radka Drechslera využít synergie, které vyplývají ze spojení s polskou cestovní kanceláří Itaka. Nyní je Čedok podle objemu tržeb na českém trhu třetí, před ním jsou Exim Tours a Fischer. V Česku má 36 poboček a ročně obslouží více než 400 000 zákazníků.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Majitel Čedoku, polská cestovní kancelář Itaka, chce do tří let vrátit Čedok na pozici největší cestovní kanceláře v Česku. Na dnešním setkání s novináři to řekl místopředseda představenstva Itaky Piotr Henicz. Nyní je Čedok podle objemu tržeb na českém trhu třetí, před ním jsou Exim Tours a Fischer. Itaka koupila Čedok od skupiny Odien Group letos v srpnu.

Česká cestovní kancelář může podle generálního ředitele Čedoku Radka Drechslera využít synergie, které vyplývají ze spojení s největší polskou cestovní kanceláří. Konkrétně jde například o slevy při společném nákupu letenek a ubytovací kapacity v hotelech. Už nyní čeští a polští turisté jezdí do stejných destinací, řekl Drechsler. Další úspory může přinést vzájemné využívání delegátů, protože obě cestovní kanceláře mají řadu delegátů, kteří mluví česky i polsky.

V Česku má Čedok 36 poboček a ročně obslouží více než 400 000 zákazníků. Kancelář loni prohloubila ztrátu na 160 milionů korun z předloňských šesti milionů. Tržby klesly o 21 procent na 1,96 miliardy korun. Letos Čedok očekává, že vytvoří zisk, uvedl ve výroční zprávě.

Majitel Čedoku, polská cestovní kancelář Itaka, byl založen v roce 1989. Firma uvádí, že je od roku 2009 lídrem v oblasti cestovního ruchu v Polsku. Loni Itaka odbavila víc než 607.000 klientů a měla obrat 1,656 miliardy polských zlotých (přibližně 10,4 miliardy Kč). Ve stejném období měla zisk 34,8 milionu zlotých (zhruba 220 milionů Kč).

 
Mohlo by vás zajímat

Právě se děje

Další zprávy